مراسم بزگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با سخنرانی امام جمعه بهاباد و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع بهاباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ مراسم بزگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در بهاباد دوشنبه شب مورخ 24دیماه97 با سخنرانی حجة الاسلام بشکانی امام جمعه بهاباد و با حضور "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد، بخشداران مرکزی و آسفیچ، جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع بهاباد برگزار شد.
امام جمعه بهاباد در این مراسم با بیان اینکه امروز در آسانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم به شاخص های مهم انفلاب اسلامی اشاره نمود و گفت: حمایت از محرومین، دین، اسلام، ولایت و اهل بیت(ع) از شاخص های واقعی انقلاب اسلامی است که لازم است برای افراد جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.
"حجة الاسلام والمسلمین علی اکبر ابراهیمی بشکانی" افزود: معرفی شخصیت های تاریخ ساز اسلام و انقلاب اسلامی به عنوان الگو و اسوه امروز و فردا یکی از ضرورت های اجتماعی است تا مردم نظریات این شخصیت ها را عمیق بدانند که چگونه فکر می کردند و بر چه مبنایی انقلاب اسلامی را طراحی کردند.
وی اظهار داشت: عمیق ترین بحث های ساختار کشور اسلامی و مخصوصاً انقلاب اسلامی را آیت الله شهید بهشتی مطرح نمودند.
حجة الاسلام بشکانی در ادامه با اشاره به اینکه هر شخصیت، شاخص مخصوص به خود را دارد به بیان مطالبی در خصوص ویژگی شخصیت شناسی افراد پرداخت و گفت: در آیات قرآن کریم چهره های تاریخی مؤثر و الگوهای برجسته معرفی شده اند و خداوند متعال رفتار پیامبر اکرم(ص) را به عنوان یک الگو و شاخص مطرح می نماید.
وی به بیان فرآیند الگو پذیری مردم از مسئولین و انتظاراتی که از مسئولین دارند پرداخت و گفت: مردم رفتارهای مسئولین را به عنوان یک الگو، بیشتر زیر نظر قرار می دهند و لذا هر فردی که مسئولیتی را به عهده می گیرد باید در رفتار و گفتار خود بشتر توجه داشته باشد.
امام جمعه بهاباد در ادامه به جایگاه ولایت فقیه پرداخت و گفت: در جامعه ای که ولایت نباشد چراغی روشن نخواهد بود و این جامعه دچار انحراف و انحطاط می شود و نمی تواند به سمت اهداف بلند و متعالی خود برود.
حجة الاسلام بشکانی تصریح کرد: ما انقلاب اسلامی را با شاخص های کلیدی به ثمر رساندیم و آن شاخص، رهبری و ولایت است؛ اگر کسی تعریف شد با امام تعریف می شود؛ اگر حضرت علی(ع) تعریف می شود با پیامبر(ص) تعریف می شود و امروز اگر کسی ارزش پیدا می کند با رهبری و ولایت تعریف می شود و بدون ولایت هیچ شخصیتی قابل تعریف و ارزش گذاری نیست.
وی با بیان اینکه اگر در جامعه ثروت ارزش شد، این جامعه از بین خواهد رفت به سخنانی از شهید بهشتی در این رابطه اشاره نمود و گفت: اگر در جامعه ای که یک سو گرسنه بیچاره از سرما لرزان وجود دارد و از سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است و اگر تمام چهره اش را هم که با قرآن بپوشانید باز لجن است.
امام جمعه بهاباد در ادامه به نگاهی اجمالی از خاطرات آیت ا... هاشمی رفسنجانی و افکار و اندیشه های ایشان پرداخت و گفت: ما باید نکته های عمیق در مورد شناخت شخصیت های انقلاب را درک و آنها را در زندگی خود بکار بگیریم.
وی با بیان اینکه تألیفات و تفسیرهای آیت ا... هاشمی رفسنجانی درس بزرگی است که باید آنها را فرا گرفت گفت: ایشان در مورد اهمیت ولایت می فرمایند: اگر لحظه ای جمهوری اسلامی از مسیر امامت و ولایت دور شود لحظات سقوط آن دارد رقم می خورد.  
حجة الاسلام بشکانی افزود: ایشان در یکی از خاطرات خود می آورد که امام خمینی(ره) انتظار داشتند تعبیرات و ادبیات خاصی را بشنوند مثلا مایل بودند گویندگان رادیو و تلویزیون، بگویند "صدای انقلاب اسلامی"، ولی آنها این کار را نمی کردند؛ فردای پیروزی انقلاب من و شهید مطهری را خواستند و گفتند: نباید این جوری باشد؛ شما بروید وضع رادیو و تلویزیون را درست کنید.
وی در پایان اظهار داشت: جمهوری اسلامی چهل ساله شد و در پرتو چهل سالگی، صدها شخصیت ارزش پیدا کردند و صدها شخصیت از ارزش افتادند.
گفتنی است آیت ا... هاشمی رفسنجانی در نوزدهم دی ماه سال 1395 در سن 82 سالگی و بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت؛ وی که یار دیرین امام و رهبری بود در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و دو دوره رییس جمهور بود؛ حضور در مجلس خبرگان رهبری و نیز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از فعالیت های بارز سیاسی ایشان به شمار می رود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا