اعلام اسامی جانباختگان سقوط هواپیما

مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور اسامی جانباختگان سقوط هواپیما در زیبادشت کرج را اعلام کرد.

دکتر مهرداد علی بخشی در گفت وگو با ایسنا، در این باره گفـت: با انتقال اجساد 15 تن از قربانیان سقوط هواپیما در کرج تیم پرشکی قانونی استان البرز به آماده باش درآمده و پس از انتقال اجساد به پزشکی قانونی نسبت به شناسایی هویت آنها اقدام کردند.

وی اسامی 10 پیکر شناسایی شده را به شرح زیر اعلام کرد:

1- غفور قجاوند
2- محمد باقر ندری
3- جواد سلیمانی
4- محمد عبدلی
5- عزیراله علیزاده
6- سعید قاسمی
7- فریدون شیخی
8- شاکر آجرلو
9- مریم زارعی نژاد
10- علی افروغ

وی با بیان اینکه انجام آزمایشات برای تشخیص هویت دیگر اجساد منتقل شده ادامه دارد، گفت: محمد رضا طاهری، مصطفی محمودی،جواد مرادی، حمید رضا لطفیان و داود ذوالفقاری از سرنشینانی بودند که برای لیست پرواز در هواپیما حضور داشتند که انجام آزمایشات برای تشخیص هویتشان ادامه دارد.

 

پیکر هفت فوت شده از هواپیما خارج شد

-سخنگوی اورژانس کشور از خروج پیکر هفت فوت شده حادثه آتش سوزی هواپیمای باری از داخل هواپیما خبر داد.روابط عمومی ارتش:
-صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری ۷۰۷ حامل گوشت برای کمک در طرح مردم‌یاری، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.
-جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است بیانیه ارتش درباره سقوط هواپیمای ۷۰۷ در حوالی کرج روابط عمومی ارتش تایید کرد که هواپیمای سقوط کرده در اطراف کرج، متعلق به ارتش است

روابط عمومی ارتش ایران:
-️جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.

تصاویری از سقوط هواپیمای مسافربری سقوط کرده در پادگان فتح گفته مى شود اين هواپيما حامل محموله گوشت از قرقيزستان به ايران بوده است فرماندار فردیس:

-بوئینگ ۷۰۷ یک هواپیمای جت تجاری باریک‌پیکر دوربرد با اندازهٔ متوسط است که دارای چهار موتور جت است

-هواپیمایی که امروز صبح در زیبادشت سقوط کرد متعلق به قرقیرستان بوده است.

-هواپیمایی که صبح امروز در زیبادشت و در حوزه شهرستان فردیس سقوط کرد متعلق به کشور قرقیزستان بوده که به سمت فرودگاه پیام در حال پرواز بوده و در شهرک مسکونی زیبادشت سقوط کرده است. تصاوير مخابره شده از سانحه بوئينگ٧٠٧ نشان مى دهد كه هواپيما كاملا در آتش سوخته است.

احتمالاً هواپيما پس از تيك آف دچار مشكلى شده و سقوط كرده است.

خبرها حاكى از كشته شدن همه سرنشينان اين هواپيما دارد رییس اورژانس تهران:

-طبق اطلاعات اولیه هواپیما دارای ۸ تا ۹ نفر خدمه پروازی بوده است. هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.
-مسئولان می‌گویند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد می‌کند. سقوط يك فروند هواپيماى بوئينگ٧٠٧ ايران در حوالى فرودگاه فتح كرج

-️يك فروند هواپيماى بوئينگ٧٠٧ ايران در حوالى فرودگاه فتح كرج دچار سانحه شده است.

دود در منطقه سقوط ديده مى‌شودهواپیمای سقوط کرده باری بوده و از فرودگاه پیام کرج پرواز کرده بود. سقوط هواپیما در کرج

-️اعزام یک بالگرد، یک بوس آمبولانس و ده آمبولانس به محل حادثه خبر داد.

-️محل سقوط بوئينگ٧٠٧ در فرودگاه فتح كرجورژانس: سقوط هواپیما _ حوالی صفادشت تهران

-به گزارش خبر فوری اعزام یک بالگرد، یک بوس آمبولانس و ده آمبولانس به محل حادثه خبر داد.

-هنوز نوع هواپیما مشخص نیست.

ک فروند هواپیمای باری از نوع بوئینگ ۷۰۷ در حوالی کرج دچار سانحه شد.

این هواپیما که متعلق به نیروی هوایی ارتش ایران بود، حدود ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه ۲۴ دی به وقت ایران پس از سانحه هنگام فرود در فرودگاه فتح در نزدیکی صفادشت کرج آتش گرفت. از ۱۶ سرنشین هواپیمای سانحه دیده، دست کم یک نفر زنده مانده و جسد ۹ نفر دیگر تا کنون پیدا شده است.

روابط عمومی نیروی هوایی ارتش با انتشار بیانیه‌ای درباره این سانحه هوایی اعلام کرد: «صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری ۷۰۷ حامل گوشت، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.»


 

جزئیاتی از سانحه برای هواپیمای باری در کرج

 

صبح دوشنبه (۲۴ دی) یک فروند هواپیمای باری قرقیزستانی در فرودگاه فتح کرج دچار سانحه شد. این هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ قرار بود در فرودگاه پیام کرج به زمین بنشیند اما به اشتباه در فرودگاه فتح فرود آمده و پس از خروج از باند دچار سانحه شده است.

سانحه سقوط هواپیما؛

یک نفر زنده ماند، 15 جسد از هواپیما خارج شد

یک فروند هواپیمای 707 حامل گوشت در فرودگاه فتح استان البرز دچار حادثه شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز البرز؛ یک نفر زنده ماند،15 جسد از هواپیما خارج شد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: یک پیکر بی جان نیز یافت شده است و منزل محل برخورد هواپیمای باری 707 خالی از سکنه بوده است.

پیرحسین کولیوند ادامه داد: به گفته مهندس پرواز، 16 نفر دیگر خدمه پرواز هواپیمای باری 707 بوده اند .

اقدام هواپیما در فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز

روابط عمومی ارتش در اطلاعیه ای اعلام کرد: صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری 707 حامل گوشت، از مبدا بیشکک قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرد که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.
 
اعزام ۶ گروه امدادی به محل سانحه هوایی
سرپرست اورژانس: ۶ گروه امدادی اورژانس به محل سانحه هوایی اعزام شدند.

سرپرست سازمان اورژانس با تایید سانحه هوایی صبح امروز در محدوده زیبادشت البرز، گفت: هنوز مشخص نیست که هواپیما باری یا آموزشی است.
پیرحسین کولیوند در ارتباط تلفنی با شبکه خبر، افزود: ساعت ۸:۳۰ بر اساس تماس و اطلاعات مردمی سقوط هواپیما به این سازمان اعلام شد.
وی گفت: همکاران ما در قالب ۶ گروه به محل اعزام شدند و به محض آنکه اطلاعات دقیق از جزئیات داشته باشیم، آن را اعلام خواهیم کرد.
بنا بر این گزارش، هواپیمای باری 707 از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

رییس ستاد مدیریت استان البرز؛ اعزام بالگرد و اتوبوس و 6 تيم امدادي 
مهرور رییس ستاد مدیریت استان البرز گفت : یک بالگرد و ده آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس وشش تیم امدادی  به محل حادثه اعزام شده اند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هم گفت: این هواپیما یک  فروند هواپیمای 707 باربری بوده که هنگام فرود در فرودگاه فتح از باند خارج و دچار آتش سوزی و سانحه شده است .
جعفر زاده افزود: تیم بررسی حادثه به محل اعزام شده است 

این هواپیما 16 سرنشین داشته است.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا