با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، فرماندار خاتم، امام جمعه مروست و جمعی دیگر از مسئولین محلی،اکبر رنجبر به عنوان مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در آیین افتتاح این نمایندگی در بخش مروست طی سخنانی اظهار داشت: توجه به مقوله فرهنگ به عنوان زیر بنای توسعه در پیشرفت جوامع بشری غیر قابل انکار است.
علی غیاثی ندوشن افزود: توجه به فرهنگ اصیل و بومی مناطق مختلف استان یک ضرورت است که کشاندن برنامه های فرهنگی و هنری در آن مناطق می توان به توسعه آنها کمک کرد.
این مسئول افزود: توجه به تهیه فرهنگ عامه مناطق مختلف استان مورد تاکید این اداره کل است که از مجریان طرح نیز حمایت خوبی صورت می گیرد.
غیاثی، بخش مروست را در زمینه فرهنگی و هنری پر ظرفیت خواند و از توجه ویژه آقای کار اندیش مروستی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد در این زمینه سپاسگزاری نمود.
فرماندار خاتم نیز در این مراسم طی سخنانی خاطر نشان کرد: ظرفیت ها و توانمندیهای بخش مروست در زمینه فرهنگی و هنری ویژه است.
محمد زاده رحمانی با اشاره به پیشینه دیرینه این منطقه در زمینه فرهنگ و ادب به مشاهیر و مفاخر این دیار از جمله ضیائی مروستی اشاره و خاطر نشان کرد: این بزرگان هر یک در دوره خویش خوشه های زرینی را به خرمن فرهنگ و ادب این سرزمین افزوده اند.
در این مراسم آقای اکبر رنجبر به عنوان مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست معرفی و از زحمات حجت فلاحتی در زمان فعالیت در خانه فرهنگ و هنر این منطقه تجلیل شد.
 گفتنی است اکبر رنجبر دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی، محقق، روزنامه نگار، نویسنده و مدرس دانشگاه است .
در سوابق کاری وی، مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاتم، مسئول امور فرهنگی و امور اداری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاتم، مسئول روابط عمومی فرمانداری خاتم، رییس موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره شعر و ادب تمنای خاتم، نماینده و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و واحد خبر صدا و سیمای مرکز یزد و صاحب امتیازی و مدیر مسئولی نشریه آوای به عنوان تنها نشریه محلی شهرستان خاتم دیده می شود .
رنجبر مولف کتاب اندیشه های سبز اولین مجموعه شعری شاعران خاتم و بیش از 20 مقاله علمی و فرهنگی و اجتماعی در نشریات معتبر علمی و پژوهشی است .
وی همچنین دو سال پیش از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد خود با عنوان بازی ها و ترانه های محلی خاتم با درجه عالی و نمره بیست دفاع نموده است.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا