یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رییس پلیس فتا لرستان از دستگیری کلاهبردار زن نما در این استان خبر داد و از کاربران خواست : به هيچ وجه به افرادي كه در فضاي مجازي شناختي نسبت به آنها ندارند اعتماد نكنند.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"سرهنگ "فرهاد ابدال چگني" رئيس پليس فتا لرستان ضمن بیان این مطلب گفت : خانمي با مراجعه به مراجع قضايي اظهار کرد با اعتماد به دوستان خود با در گروهي با خانمي به هويت جعلي( نازگل) آشنا و با ورود در آن محيط شماره تماس خود را براي اين شخص ارسال که بعد از مدتي متوجه شده شخص مورد نظر خانم نمي باشد.

وي ادامه داد : به گفته شاکي از روز بعد از آشنايي با فرد مورد نظر، هويت جعلي ناز گل با ايجاد مزاحمت و عنوان موضوع که عکس پروفايل او را در اختيار همسرش مي گذارد وي را تهديد به خواسته نا مشروع مي كند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: کارآگاهان پليس فتا استان با تحقيقات مقدماتي و اقدامات فني موفق به شناسايي فرد مذبور شده و آن را دستگير كردند.

سرهنگ "فرهاد ابدال چگني "رئيس پليس فتا لرستان در اين باره ، گفت : برخي افراد بدون اطلاع از قوانين و مقررات حاکم بر فضاي مجازي وارد اين فضا شده و محيط ناامن و آلوده براي ساير کاربران فراهم مي نمايند كه پليس فتا با اينگونه موارد به شدت برخورد خواهد كرد.

وي تصريح كرد : بهترين راه براي مقابله و پيشگيري از جرائم اينترنتي، عدم اعتماد به كاربران و حتي عدم اعتماد به شبكه هاي اجتماعي است و لازم است به راحتي اطلاعات شخصي خود را در فضاي مجازي به اشتراك نگذاريم .

"ابدال چگني " به هم استاني ها توصيه كرد : به فرزندان خود آموزش دهيد آشنايي‌هايي كه در فضاي مجازي ايجاد مي‌شود را به فضاي واقعي نكشانند و به هيچ وجه به افرادي كه در فضاي مجازي شناختي نسبت به آنها ندارند اعتماد نكنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا