یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردي كه با وعده فروش خودرو در فضاي مجازي از شهروندان کلاهبرداري مي کرد، با تلاش ماموران و کارآگاهان پليس فتا مازندران، شناسايي و دستگير شد.



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"در پي مراجعه فردي به ماموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مازندران مبني بر کلاهبرداري از وي به ميزان 150 ميليون ريال، موضوع در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت .

براساس اين گزارش، مالباخته در اظهارات خود به ماموران پليس عنوان داشت : براي خريد خودرو در فضاي مجازي به آگهي فروش خودرويي برخوردم که داراي شماره تلفن بود. و زماني که با فروشنده تماس گرفتم. او تقاضاي واريز 150 ميليون ريال وجه نقد به عنوان بيعانه کرد.

مالباخته ادامه داد : من نيز پول خواسته شده را به حساب فروشنده واريز کردم اما با گذشت دو ماه از پرداخت پول متوجه شدم اين فرد کلاهبردار بوده و ديگر به تماس هايم پاسخ نمي دهد .

ماموران پليس فتاي مازندران با دريافت اين اطلاعات و هماهنگي قضايي، اقدامات فني و پليسي را براي شناسايي متهم به کلاهبرداري اينترنتي آغاز کردند.

کارآگاهان پليس فتا پس از شناسايي متهم، در اقدامي غافلگيرانه اين فرد را دستگير کردند و مورد تحقيق و بازجويي قرار دادند .

متهم در بازجويي ابتداء منکر هرگونه اقدام مجرمانه شد، اما در ادامه تحقيقات با ارائه شواهد و قرائن لب به اعتراف گشود و عنوان داشت : با قرار دادن آگهي فروش خودرو در فروشگاه هاي اينترنتي خودرو با وعده تحويل خودرو به کاربران به پائين تر قيمت و سريع تر زمان، از آنان کلاهبرداري مي کردم.

اين متهم به کلاهبرداري که سابقه دار نيز مي باشد، در ادامه تحقيقات به چندين فقره کلاهبرداري ديگر نيز اعتراف کرد.

پليس فتا به شهروندان هشدار داد: در فضاي مجازي به هر شخصي اعتماد نکنند و براي خريد اينترنتي از فروشگاه هاي معتبر و مجاز اقدام به خريد کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا