یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :شخصی که در شبکه اجتماعی با آموزش ترفند افزایش شارژ اقدام به کلاهبرداری می کرد توسط پلیس فتای استان کرمانشاه دستگیر شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس:فتا استان کرمانشاه، سرهنگ "علی شفیعی"اظهار داشت:درپی اطلاع واصله ازیک فقره آگهی مبنی افزایش سه برابری شارژ، موضوع  دردستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت.

وی اظهارداشت: با بررسی دقیق و تحقیقات فنی مشخص شد آگهی مذکورجهت سرقت و کلاهبرداری طراحی شده است.

رییس پلیس فتا در ادامه گفت: باتوجه به این که امکان سرقت وجود داشت بااقدامات اطلاعاتی و مهندسی اجتماعی متهم مورد شناسایی کارشناسان پلیس قتا قرارگرفت.

وی تصریح کرد: باشناسایی متهم و هماهنگی مرجع قضائی متهم دستگیرشد.و درهمان بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و اذعان داشت: جهت شوخی وسرگرمی با دوستانم مطلب ذکر شده را در یکی از شبکه های اجتماعی گذاشتم و قصدم کلاهبرداری نیود وفکر نمی کردم افرادی این چنین ساده باشند که این مطلب را جدی بگیرند اما عده ای این شوخی را جدی گرفته و آن را امتحان کردند .

"شفیعی"درخاتمه گفت: دراین پرونده شاهد بودیم به گفته متهم برای شوخی اینکار را انجام داده است اما همین شوخی تبدیل به یک کلاهبرداری گسترده در سطح اینترنت شده است، لذا توصیه می کنم افراد قبل از هراقدام به عواقب آن فکرکنند و هرآگهی و یا مطلبی که در اینترنت مشاهده می کنند باورنکنند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا