محامدی در دیدار باسرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد: فرمانداری شهرستان تفت آمادگی هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را دارد و امیدواریم با انعقاد خواهرخواندگی با شهرهای کشورهای مختلف زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری در شهرستان به وجود بیاید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت ،سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد با حضور در شهرستان تفت با فرماندار، معاون فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولین تفت دیدار و گفت‌وگو کرد.

سعید شعبان با یادآوری حضور یزد در کنار استان‌های اصفهان و فارس به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران افزود: یزد در جذب گردشگر خارجی با 2 استان دیگر فاصله دارد و کاهش این فاصله با تلاش برای تسهیل حضور گردشگران در این استان ممکن خواهد شد.

وی بابیان اینکه فرودگاه یزد باوجود داشتن عنوان بین‌المللی، پرواز بین‌المللی ندارد، ادامه داد: نخستین اقدام در حوزه گردشگری، فراهم کردن پروازهای خارجی است که مسئولان و مجریان مرتبط باید در راستای فراهم کردن و تکمیل زیرساخت‌های لازم حوزه گردشگری تلاش کنند، چراکه این بحث تخصصی است و نمایندگی وزارت امور خارجه نمی‌تواند به آن ورود کند.

شعبان تصریح کرد: اگر به دنبال جذب گردشگر هستیم باید به شعار اکتفا نکنیم، بلکه درزمینه زیرساخت‌ها به‌سرعت فعالیت عملیاتی انجام گیرد.

شعبان که تیرماه امسال با تصمیم وزارت امور خارجه مسئولیت نمایندگی این وزارتخانه در استان یزد را عهده‌دار شده است بابیان اینکه این نمایندگی شهریور 1393 افتتاح شد، گفت: هدف از ایجاد نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در استان‌ها مهیاکردن امکان ارائه بهتر خدمات و توانمندی‌های استانی به خارج از کشور است، طوری که از این طریق قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان به خارج از کشور معرفی شود.

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد بابیان اینکه 60 هزار اتباع خارجی به‌طور رسمی در این استان سکونت دارند، گفت: یزد 2 توانمندی عمده در حوزه‌های گردشگری و صنعت دارد که نقش پررنگ‌تر نمایندگی را طلب می‌کند و بر این اساس از حدود چهار ماه پیش بخش اقتصادی از امور فرهنگی و گردشگری در نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد تفکیک‌شده است.

وی از رایزنی نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد با نمایندگی‌های این وزارتخانه در کشورهای مختلف برای جذب گردشگر خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگی، بحث خواهرخواندگی با شهرهایی از کشورهای مختلف پیگیری می‌شود و از زمان افتتاح نمایندگی افزون بر 20 تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منعقدشده است و از این تفاهم خواهرخواندگی در سطح شهرستان تفت نیز می‌توان استفاده کرد.

این مسئول در وزارت خارجه، پیگیری مستمر برای تداوم این روند را جزو برنامه‌های نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد عنوان کرد و اظهار داشت: با معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تفت از طریق انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی، بستر همکاری‌های دوجانبه فراهم و این شهرستان بیش‌ازپیش به جهانیان شناسانده می‌شود.

محمد محامدی در این دیدار اظهار داشت: با توجه اینکه محور توسعه شهرستان تفت مقوله گردشگری است، مدیریت شهرستان تفت آمادگی دارد با شهرهایی که سنخیت بیشتری با شهر تفت دارد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی انعقاد نماید و در این زمینه هرگونه پیگیری که نیاز است انجام خواهد داد.

فرماندار شهرستان تفت نزدیک بودن به مرکز استان را ویژگی برجسته شهرستان تفت دانست و تصریح نمود: نزدیکی به یزد باعث جذب سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود چون این نزدیک بودن باعث شده در اواخر هفته حدود 200 هزار گردشگر در مناطق ییلاقی شهرستان و فضای سبز شهر تفت حضور پیدا کنند و ما باید از این پتانسیل نهایت استفاده را ببریم.

وی در ادامه افزود: با بررسی‌های کارشناسی مشخص‌شده در صورت سرمایه‌گذاری در ساخت مراکز تفریحی و گردشگری در شهرستان، استقبال ازاین‌گونه مراکز بسیار خوب خواهد بود.

محامدی خاطرنشان کرد: فرمانداری شهرستان تفت آمادگی هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را دارد و امیدواریم با انعقاد خواهرخواندگی با شهرهای کشورهای مختلف زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری در شهرستان به وجود بیاید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا