یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی استان یزد پس از پنج روز فعالیت، شنبه بیست و ششم آبان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، "محمد رضا دهقان مهرجردی" معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان از مهمترین اهداف برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در یزد را نمایش گذاشتن توانمندی های هنرمندان حوزه صنایع دستی، ایجاد یک بازار فروش و تبادل فرهنگی عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه در بالاترین سطح کیفی ممکن برگزار شد که این امر در وهله اول بیانگر توانایی هنرمندان صنایع دستی در تولید محصولات و در وهله دوم بیانگر رونق روزافزون صنایع دستی و جایگاه آن در سبد خرید خانواده‌ هاست.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم چنین اشاره ای به روند برگزاری نمایشگاه داشت و تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از دویست غرفه داشتیم که بیشتر از 50 رشته صنایع دستی در آن به نمایش در آمده بود و می توان گفت، تنوع رشته های ما بیش از نمایشگاه های گذشته بود.

دهقان مهرجردی تخصصی بودن رشته های به نمایش در آمده را از دیگر ویژگی های یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان برشمرد و افزود: ما در این نمایشگاه کالا و رشته غیر صنایع دستی نداشتیم و خوشبختانه از نظر فروش نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

این مقام مسئول در پایان از همکاران خود در اداره کل میراث فرهنگی استان به خاطر تلاش در برگزاری خوب این نمایشگاه و سایر دستگاه هایی که در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است: یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی یزد از بیست و دوم لغایت بیست و ششم آبان ماه  با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه های استان برپا بود و در بیش از 200 غرفه آثار هنرمندان صنایع دستی به نمایش گذاشته شده بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا