شهردار مهریز با اشاره به ضرورت حمایت از صنایع‌دستی و هنرهای قدیمی، از افتتاح گذر فرهنگ و هنر در این شهرستان خبر داد.

 

احمد آخوندی در نشست خبري گفت به گزارش خبرنگار يزد فردا در مهریز: قرار است در مجموعه مهرپادین و در جوار امامزاده سید غیاث‌الدین، بازارچه صنایع‌دستی با ۱۰ غرفه کارگاهی و فروشگاهی افتتاح شود.

وی هدف از راه‌اندازی این بازارچه را حمایت از کالای ایرانی عنوان کرده و اظهار داشت: راه‌اندازی این بازارچه به‌منظور کمک به اقشار کم‌درآمد و ساماندهی دست‌فروش‌ها و نیز حمایت از صنایع‌دستی و تولیدات خانگی و بومی شهرستان انجام می‌گیرد.

شهردار باغ شهر تاريخي مهریز در خصوص طراحی برند و نمانام «باغشهر تاریخی مهریز» طی یک سال گذشته خاطرنشان کرد: بعد از طراحی این نمانام و ثبت ملی عنوان باغشهر برای مهریز که توسط میراث فرهنگی مهریز پیگیری می‌شود، ساخت‌وسازها و کارهای عمرانی آغازشده و متناسب با ماهیت باغشهری مهریز و تاریخی بودن این شهر، نمای این شهر تغییر می‌یابد.

آخوندی درباره پروژه تکمیل پارک‌های سطح شهر مهریز تأکید کرد: این پروژه‌ها در صورت کد دار نبودن، به بخش خصوصی سپرده می‌شود و در صورت عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، دولت برای تکمیل این پارک‌ها ورود می‌کند.

شهردار مهریز درآمدزایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را از اهداف مهم شهرداری دانست و تصریح کرد: سعی کرده‌ایم وسایل نقلیه و نیروی انسانی تحت نظر این دستگاه توجیه اقتصادی داشته باشد و خودروهای حمل آب برای فضای سبز را مجهز به جی‌پی‌اس کرده‌ایم تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

وی همچنین ادامه داد: شهرداری مهریز مبلغ ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در ۶ ماه اول سال گذشته وصولی داشته است که این مقدار به ۷ میلیارد تومان در ۶ ماه اول سال جاری افزایش پیداکرده است.

آخوندی عملیات آزادسازی را یکی از مهم‌ترین مشکلات انجام کارهای عمرانی شهرداری مهریز دانست و گفت: شهرداری مهریز برای انجام کارهای عمرانی بودجه کافی دارد اما بزرگ‌ترین مشکل شهرداری، موضوع آزادسازی اراضی و عدم همراهی مالکین و نیز جابه‌جایی خطوط برق است که این مشکلات سد راه‌کارهای عمرانی و وقت‌گیر و هزینه‌بر است.

این مسئول تکمیل و ساماندهی میدان‌های ورودی شهر را یکی از برنامه‌های در دست اجرای شهرداری مهریز تا نوروز ۹۸ دانست و اظهار داشت: دو ورودی مهریز تاکنون در دست اداره راه و شهرسازی بوده است و ازجمله اقدامات این شهرداری برای ساماندهی میدان امام رضا به سمت ییلاقات و نیز زیرگذر ورودی مهریز در کنار جاده سنتو تا نوروز ۹۸، می‌توان به اجرای پروژه چمن‌کاری و فضای سبز، نورافشانی و طراحی المان در این ورودی‌ها اشاره کرد.

آخوندی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی شهرداری مهریز تأکید کرد: شهرداری یکی از ۱۶ دستگاه متولی فرهنگی در شهرستان است و امیدواریم با تشکیل شورای فرهنگی، ادارات و نهادهای شهرستان با هم‌افزایی و اتحاد درزمینهٔ ارتقای فرهنگ تلاش کنند.

خبرنگار وعكاس علي عقيلي مهريزي










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا