همزمان با هفته جهانی بهداشت دست، واحد کنترل عفونت بیمارستان فاطمه الزهرا(س) با برگزاری برنامه‏‏های مختلف، این هفته را گرامی داشت.

 

به گزارش يزد فردا همزمان با بزرگداشت هفته جهانی بهداشت دست در بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س)، مراسمی با تاکید بر «پیشگیری از عفونت خون در مراقبت های بهداشتی با رعایت بهداشت دست» و اعلام برترین‏های الگوی بهداشت دست در سال ۱۳۹۷ در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد.

دکتر «محمد رضا قاسمی راد» رییس بیمارستان مهریز در این مراسم افزود: تلاش و جدیت بیمارستان ‎ ها در زمینه آموزش مداوم بهداشت دست، می ‎ تواند منجر به تغییر نگرش و تغییر رفتار کارکنان شده و در نهایت اگر ما بتوانیم این رفتار را به شکل یک عادت و فرهنگ نهادینه سازیم، اثرات مثبت آن در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی بسیار قابل توجه است.

وی در تشریح فعالیت های انجام شده گفت: اعلام برترین‌های الگوی بهداشت دست در بیمارستان، برگزاری مسابقه نقاشی برای فرزندان پرسنل و مسابقه در زمینه پنج موقعیت بهداشت دست و فرهنگ ‎ سازی آن در بخش های مختلف برای پرسنل ، پخش تراکت و پمفلت ‎ های آموزشی مرتبط با این مناسبت، از فعالیت ‎های این  مرکز بهداشتی درمانی بوده است.

«اعظم ابویی» سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان مهریز نیز بر اهمیت و آگاهی از نحوه شستشوی صحیح دست ها تاکید کرد و افزود: به دلیل این که بیشتر آلودگی ‎ ها از راه دست انتقال می یابند، شستن دست ‎ ها با صابون یا محلول ‎های پایه الکلی، موثرترین و مقرون به صرفه ترین اقدام بهداشتی در پیشگیری از بیماری هاست.

وی  با معرفی شعار امسال هفته جهانی بهداشت دست با عنوان «پیشگیری از عفونت خون در مراقبت ‎ های درمانی با رعایت بهداشت دست»، این اقدام را از اولویت های واحد کنترل عفونت این بیمارستان برشمرد.

ابویی ادامه داد: دست‏های تمیز نجات بخش زندگی است و در این راستا بیمارستان مهریز، اقدام به برگزاری برنامه آموزش بهداشت دست کرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا