دکتر دریجانی از بیمه شدن 11 ملیون 800هزار نفر در سطح کشور و 85 هزار نفر از مردم استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا،دکتر دریجانی در نشست خبری با اصحاب رسانه امروز شنبه 28 مهر به مناسبت هفته ی سلامت به عنوان یکی از متولیان پوشش بیمه ای درمانی که در طرح تحول سلامت نیز نقش اصلی را ایفا می کند ضمن تبریک این هفته از بیمه شدن 11 ملیون  800هزار نفر در سطح کشور و 85 هزار نفر از مردم استان خبر داد.
همچنین ایشان در مورد طرح شفاف سازی اطلاعات بیمه ای نیز خبر دادند،در مورد این طرح باید گفت که یک روند استحقاق سنجی در دست اجرا خواهد بود که به واسطه ی ان تمام ادارات بیمه ای به یک سیستم جامع متصل شده  هر فرد در کشور فقط داری یک دفترچه بیمه خواهد بود و این عمل هم لازمه ی ایجاد شفاف سازی در امور بیمه ای خواهد بود که این امر برای دولت نیز از اهمیت برخوردار است زیر هزینه های این سازمان از سوی دولت تامین میشود.

دکتر دلیجانی همچنین خاطر نشان کردند،که این سازمان همواره به حفاظت مالی احتیاج داشته و یک سازمان به تنهایی قادر به انجام صحیح و دقیق وضایف نیست و از مردم و مراجعان خواست تا به هنگام پایان تاریخ دفترچه های خود سریعا اقدام به تمدید ان کنند  نگذارند تا زمان ان و بگذرد زیرا در صورت بروز مشکل دفاتر بیمه ای این سازمان مسعولیت این اتفاق را بر عهده نخواهند گرفت و احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد.

همچنین ایشان در مورد نظارت بر دکتر های بالینی نیز اشاره کردند:ایشان در این مورد خاطر نشلن کردند که در حال حاظر 200 راهنمای بالینی در حال نظارت هستند.

وی همچنین خاطر نشان کردند که این سازمان میزان هزینه هایش از بودجه ی مصوب شورای اسلامی در سال 96 بیشتر بوده و این سازمان تلاش دارد تا با استفاده از مصرف بهینه ی منابع  مالی در سال 97 این مشکل را حل و از این طریق به بودجه ی دولت کمک کنند.با توجه به لایحه بودجه سال 97 سازمان های بیمه گر موظف به ایجاد تعادل بین منابع و مصارف و هزینه های درمانی هستند.

دکتر دریجانی با دقت به میزان رضایت مندی این سازمان توسط مردم که 96/8 درصد بوده است خاطر نشان کردند که اگر در داروخانه ای با مشکلاتی مانند اینکه این دارو نقدیست و شرکت های بیمه با ما تصیه نکرده اند یا مانند این مثال ها حتما به این سازمان خبر داده زیرا این سازمان به صورت مرتط و متابق با قانون با داروخانه ها تصیه کرده است  اگر اینگونه مشکل ها برای دفاتر بیمه این سازمان رخ بدهد با داروخانه ی مذکور برخرد خاهد شد.محمد دریجانی بیان داشت: خوشبختانه در ماه های گذشته در فرآیند پرداخت تسریع صورت گرفته و بدهی ها به تمام داروخانه های طرف قرار داد تا مرداد سال 96، پزشکان و آزمایشگاه ها و پاراکلینیک ها تا پایان خرداد ماه 96 و بیمارستان های خصوصی و دولتی تا اسفند 95 پرداخت شده است. خوشبختانه از این لحاظ نسبت به بقیه سازمان های بیمه گر در وضعیت بهتری قرار داریم تا ارباب رجوعان با مشکل مواجه نشوند.

وی عنوان کرد: اخیرا عنوان می شود دفترچه های بیمه سلامت اعتبار و کارآیی ندارد، چنین اتفاقی نیافتاده بیمه سلامت باید در مراکز دولتی ارائه خدمت می کند که خوشبختانه اکنون در تمام مراکز دولتی این اتفاق می افتد.

 

دریجانی با اشاره به مراجعه بیماران از استان های مجاور به یزد و مشکلات آن برای استان تصریح کرد: با توجه به افزایش بحث مراجعه بیماران سرباری باید برنامه ای نظام مند اجرا شود. چرا که اکنون شرایط به گونه ای شده که برای درمان اولیه هم به استان یزد مراجعه کرده و حاضر نیستند در شهر خود درمان دریافت کنند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به نارضایتی همشهریان باید با حفظ توریسم درمانی به وضعیت بیماران سرباری سر و سامان داده شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا