چهارمین نشست «کاروان دانایی» با همکاری دبیرخانه کانون‌های مساجد استان و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در کتابخانه حضرت زهرا(س) حمیدیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد در این نشست گفت: هدف از راه‌انداری «کاروان دانایی» آشنا کردن شهروندان به خصوص نسل جوان با مراکز فرهنگی و از جمله کتابخانه‌های عمومی است.

وی اظهار امیدواری کرد اجرای طرح «کاروان دانایی» در کتابخانه‌های استان، مقدمه‌ای برای اقبال مردم و به ویژه جوانان به کتابخانه و انس با کتاب و مطالعه شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد با اشاره به سالروز بزرگداشت حافظ نیز بیان داشت: باید کودکان و نوجوانان را با  ادبیات فاخر و بزرگان و مشاهیری همچون حافظ، سعدی و مولوی آشنا کنیم؛ چراکه ادبیات کهن ما سرشار از پند و اندرز و اخلاقیات و عرفان است که می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات اخلاقی و اجتماعی باشد.

در ابتدای این برنامه حسین بمانی، مسئول کتابخانه حضرت زهرا(س) یزد ضمن معرفی کتابخانه و خدمات آن، بیان کرد:  کتابخانه حضرت زهرا(س) با همدلی و همیاری مجموعه شهرداری و شورای شهر حمیدیا و همچنین توجه ویژه اداره کتابخانه‌های عمومی توانسته است با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع، مردم منطقه را به کتابخوانی سوق دهد.

وی تصریح کرد: کیفیت بالای برنامه‌هایی نظیر نشست‌های حافظ‌خوانی، نشست‌های کتاب‌خوان، برنامه‌های اوقات فراغت و کلاس‌های آموزشی مختلف باعث شده است تا این کتابخانه به عنوان پاتوق فرهنگی فعال در شهر حمیدیا مطرح شود.

در ادامه چهارمین نشست کاروان دانایی، علی‌اصغر مطهری‌نیا، استاد بازنشسته ادبیات به شرح بخش‌هایی از غزلیات حافظ پرداخت و یکی از مربیان حاضر در نشست نیز برای نوجوانان شرکت کننده در طرح کاروان دانایی قصه‌گویی کرد.

گفتنی است، طرح «کاروان دانایی» به پیشنهاد دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد و به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با مراکز فرهنگی، از ابتدای سال جاری اجرایی شد و تاکنون سه نشست آن در کتابخانه‌های «دکتر جوادی» ،«قرآن و عترت» و «غدیر» یزد برگزار شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا