معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد مطرح کرد:تقویت و حساسیت نسبت به نشان استاندارد در عرصه های مختلف،توسعه متوازن،امنیت روانی و دیپلماسی عمومی را تقویت می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،«علی زینی وند» در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه استاندارد تمام جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد بیان کرد:در شرایط حاضر اگر فعالیت ها بر مدار تفکر و دانایی نباشد با مشکلات جبران ناپذیر روبه رو می شویم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت:ورود استاندارد به تمام بخش ها توسعه کشور را متوازن و پایدار می سازد و اگر کالایی در عصر اطلاعات با وجود رقابت بالا از استاندارد برخوردار باشد به جایگاه مورد قبول بین المللی می رسد.
زینی وند افزود:اگر تولید کننده ای در سطح محلی،ملی یا بین المللی بتواند کالاهای خود را با ذائقه مردم هماهنگ کند،آن تولید و استاندارد پایدار خواهد بود و در هیچ شرایطی با مشکل مواجه نمی شود.
وی یادآور شد:بروز شایعات در کشور گاهی با سرعت اتفاق می افتد و این جریان در موضوع مواد غذایی امنیت جامعه را خدشه دار می سازد که استاندارد می تواند با ایجاد ذهنیتی مثبت و با توجه به جایگاه خود امنیت روانی جامعه را تقویت کند.
معاون استاندار یزد بیان کرد:ترویج فرهنگ استاندارد سازی محصولات،رفتارها و برنامه ها در تار پود بخش های مختلف کشور اعتمادسازی عمومی را تقویت می کند و توجه به این موضوع حائز اهمیت است.
«علی زینی وند» اظهار داشت:استاندارد بر دیپلماسی عمومی نیز اثرگذار است و به طور مثال اگر کالای کشوری از استاندارد و کیفیت بالا برخوردار باشد در ذهن جوامع ماندگار می شود و در زمان ارتباطات سیاسی نیز پذیرش مردمی موثر تر شکل می گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در پایان گفت:ضروریست سازمان استاندارد به سازمانی ناظر،چالاک و دقیق تبدیل شود و خوشبختانه در استان یزد در حوزه های نظارت و راهبردی استاندارد اقدامات خوبی انجام شده و انتظار می رود واحدهای نوپا نیز به سمت استاندارد و کیفی سازی عمومی کالاها حرکت کنند.




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا