استاندار یزد با تاکید بر مسئولیت همگانی در برابرناهنجاری های اجتماعی گفت:اخلاقی شدن جامعه کاهش آسیب ها، صیانت از حقوق شهروندی و ارزش ها را به همراه دارد و الگوهای موثری برای بهره مندی نسل جوان ترویج می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،در جلسه مشترک کارگروه فرهنگی اجتماعی و ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان،گزارشی از فعالیت  های صورت گرفته در این زمینه ارائه و استاندار یزد بر مسئولیت همگانی برای حل مسائل اجتماعی و پاسخ به دغدغه های جامعه تاکید کرد.
استاندار یزد بیان کرد:در جامعه با آسیب ها و مسائل اجتماعی فراوانی روبرو هستیم و توجه به اولویت های پنج گانه و تلاش برای رفع این مشکلات  از جمله طلاق،اعتیاد و حاشیه نشینی نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
«محمود زمانی قمی» افزود:لازم است در موضوعاتی مثل ترویج حجاب و عفاف رفتار دقیق و منطقی در جامعه بروز داده شود و با مسائلی از این جنس سیاسی برخورد نکنیم.
زمانی قمی خاطر نشان کرد:سلوک سیاست مداران و کارگزاران باید احساس مسئولیت و پذیرش تمام افراد و سلیقه ها در اجتماع باشد و نمی توان در سایه واکنش های شخصی صدای عده ای شنیده نشود.
وی بر تجلی انسانیت و رفتار شایسته در وجود امام حسین (ع) به عنوان الگویی ارزشمند اشاره و گفت:فطرت انسان پاک و تمایل به صداقت و راستی دارد و با زنده کردن اخلاق می توان اجرای حقوق شهروندی و کاهش آسیب ها را شاهد بود.
عالی ترین مقام اجرایی استان مطرح کرد:هر فرد لازم است در جایگاه خود وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری را تقویت کند و  از اینکه فکر کنیم تنها رفتار و عمل ما صحیح می باشد فاصله بگیریم.
زمانی قمی در پایان گفت:نباید نسبت به مسائل جامعه چشم ببندیم و بی تفاوت باشیم یا مشکلات را برآمده از رفتار دیگران بدانیم بلکه همه ما در رفع آن ها سهیم هستیم که بر این اساس راهکار علاج آسیب ها و دفاع از حقوق دیگران توجه به اقشاری است که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.
اشاره به رفع نیازهای اقشار آسیب پذیر و نیازمند حمایت ،همگرایی دستگاه های اجرایی در برنامه های اجتماعی،ترویج پاک دستی و دوری از فساد،توجه به حقوق یکدیگر و توسعه رفتارهایی که برای نسل جوان الگوی موثر ایجاد کند از دیگر موضوعاتی بود که استاندار یزد در این جلسه به آن ها اشاره کرد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا