مشاور معاون صنایع و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور در بازدید از شهرستان میبد گفت: پنجم آبان ماه پرونده ثبت جهانی زیلو میبد موردبررسی از سوی ارزیابان بین‌المللی یونسکو قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، روز سه شنبه 24 مهرماه "ویدا تو حدی" مشاور معاون صنایع و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از روند فعالیت‌های ثبت جهانی زیلو از شهرستان میبد بازدید و مقدمات آماده شدن کارگاه‌ها را جهت بررسی از سوی ارزیابان بین‌المللی یونسکو مورد ارزیابی قرارداد.

مشاور معاون صنایع و هنرهای سنتی کشور در سفر یک‌روزه خود به شهرستان میبد گفت: شهرستان میبد از دو سال پیش به‌عنوان شهر ملی زیلو ثبت‌شده است.

ویدا تو حدی با اشاره به اینکه پنجم آبان ماه پرونده ثبت جهانی زیلو میبد موردبررسی از سوی ارزیابان بین‌المللی قرار می‌گیرد بیان کرد: ثبت جهانی زیلو میبد نیازمند عزم و اراده مسئولان، هنرمندان و استادکاران این هنر صنعت شهرستان است که بتوانند ارائه خوبی از فعالیت‌های هنری، کارگاه‌های تولیدی، مراکز آموزشی و مرکز خریدوفروش زیلو شهرستان به این ارزیابان داشته باشند.

با توجه به شاخص‌های بین‌المللی، بافت و کیفیت خوب زیلوی میبد، قدمت آن، نقش و طراحی بسیار خوب آن در رتبهٔ بالا و از طرفی مصرف آن در مساجد، اماکن مذهبی، منازل، رستوران‌ها و مناطق بوم گردی مواردی بود که مشاور معاون صنایع و هنرهای سنتی در مورد پرونده ثبت جهانی زیلو میبد بیان کرد که می‌توان مورد تائید ارزیابان بین‌المللی یونسکو قرارداد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا