دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست با مدیران دانشگاه جامع علمی کاربردی که به مناسبت بیست و ششمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزارشد از حمایت همه جانبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تحقق اهداف عالیه دانشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی،در ابتدای این نشست دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن خیر مقدم به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه و گرامیداشت بیست و ششمین سالروز تاسیس دانشگاه به عنوان بزرگترین متولی نظام آموزش مهارتی کشور در سخنانی گفت: تمام اقدامات دانشگاه جامع علمی کاربردی تا کنون بر اساس منویات مقام معظم رهبری، برنامه های دولت و دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.
وی در ادامه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در آستانه بیست و ششمین سالروز تاسیس این دانشگاه برای نخستین بار 51 مرکز آموزشی این دانشگاه دارای اساسنامه رسمی شدندکه بعد از تصویب در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مراکز آموزشی علاوه بر امکان برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و استفاده از تسهیلات و امتیازات دولتی موظف به رعایت در چارچوب قوانین آموزشی و دولتی می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال تحصیلی 99-98 با اجرای کیفی سازی آموزشی، بازنگری بر مدرسان و مراکز آموزشی گام موثری در افزایش مهارت آموزی در بین دانشگاه های نسل سوم خواهد داشت.
در ادامه این نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، درسخنانی گفت: جوانان این کشور باید در مراکز دانشگاهی چون دانشگاه جامع علمی کاربردی که مبتنی بر مهارت آموزی است حضور پیدا کرده و نیازهای تخصصی کشور را با توانمندی‌های بالای فنی و فناوری در این دانشگاه تأمین کنند.
وی در ادامه افزود: بهترین مسیر ورود به اشتغال از کانال آموزش‌های فنی و مهارتی رخ می‌دهد که امیدواریم دانشگاه جامع علمی کاربردی و دیگر دانشگاه‌های شبیه به آن در این امر موفق باشند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور تأمین نیروهای ماهر و به روز مبتنی بر آموزش‌های دانشگاهی بوده است و وجود این نیروها در بخش‌های مختلف کشور خالی بود اما باز هم به نظر می‌رسد که نیاز مستمری در این خصوص وجود دارد و نباید نیازمندی‌های خود را معطوف به یک مقطع کنیم.
دکتر منصور غلامی گفت: اقدامات دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکنون خوب بوده و براساس ساماندهی آموزش عالی اقدامات خاصی را انجام داده است و تلاش‌های مدیریت این دانشگاه در سال‌های گذشته این امر را به خوبی به پیش برده و نظم و انضباط و برنامه مناسبی را به منظور تقویت خود اجرایی کرده و برای تقویت آن در آینده نزدیک نیز اقداماتی انجام خواهد داد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهارداشت: ما از دانشگاه جامع علمی کاربردی حمایت کامل خواهیم کرد ضمن اینکه این دانشگاه متکی به استفاده از بخش‌های غیردولتی است لذا جایگاه استفاده از امکانات غیردولتی بسیار ویژه است که باید در خیلی از زمینه‌های علمی از این بخش استفاده بهتری کنیم.
وی در خصوص احتمال اعلام تکمیل ظرفیت رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی برای پذیرش دانشجو بیان کرد:با ظرفیت مناسب این دانشگاه و امکانات آن با توجه به ساماندهی صورت گرفته در بخش‌های مختلف که براساس ساماندهی نظام آموزش عالی صورت گرفته تقویت شده است و به همین دلیل حمایت لازم را از آن به عمل آورده و می‌کوشیم از تمام ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه در بخش آموزش استفاده شود.
دکتر غلامی با بیان اینکه بخشی از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش‌های مدیریتی و امکانات است و بخش دیگر مربوط به اقبال عمومی داوطلبین برای حضور در این دانشگاه است که امیدواریم با تبیین عمومی ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در این دانشگاه و تقویت آن جوانان جویای شغل رویکرد بهتری را نسبت به حضور در دانشگاه جامع علمی کاربردی داشته باشند.
وی با بیان اینکه هر ساله رشد بودجه برای آموزش عالی در دانشگاه‌ها وجود داشته، گفت: اعتقاد من تخصیص بودجه بیشتری به دانشگاه‌ها و آموزش عالی است چرا که نیاز آنها به ویژه در بخش‌های علمی و پژوهشی بسیار بیشتر از بودجه‌ای است که به آنها داده می‌شود اما امیدواریم سال جاری بودجه بیشتری را بتوانیم از دولت برای تقویت آموزش عالی کنیم.
ایشان همچنین ضرورت پیگیری و تحقق نظام صلاحیت حرفه ای برای دانش آموختگان دانشگاه جامع و الزام واگذاری مشاغل فنی به دارندگان مدارک علمی کاربردی را ضروری برشمردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا