با تلاش کتابداران کتابخانه امام علی(ع) یزد و به مناسبت هفته ملی کودک، کارگاهی با عنوان «آموزش اخلاق و مهرورزی به کودکان» ویژه مادران یزدی در سالن کنفرانس این کتابخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این کارگاه آموزشی نرگس زارع‌زاده، مربی کارگاه  به نقش مهم نهاد خانواده به ویژه مادران در تربیت فرزندان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران‌های زندگی هر فرد، کودکی اوست و شخصیت آینده‌اش در همین دوره پایه‌گذاری می‌شود.

وی تصریح کرد: والدین باید آگاهی و سواد اطلاعاتی خود را بالا ببرند چون ممکن است بر اثر کوچک‌ترین سهل‌انگاری در امر تعلیم و تربیت کودک، به شاکله شخصیت او آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد شود.

زارع‌زاده افزود: کودک، اعمال و رفتار پدر و مادرش را معیار خوبی و بدی قرار می‌دهد و از آنها الگوبرداری می‌کند. در این شرایط پدرها و مادرها وظیفه دارند فرزندشان را انسان‌دوست، نیکوکار و مهربان تربیت کنند و بی‌تردید الگوی اول آنها برای رسیدن به این ویژگی‌ها، خود والدین هستند.

این کارشناس تربیتی حوزه کودک در ادامه با معرفی کتاب‌هایی نظیر «خوبی و بدی؛ آشنایی کودکان با رفتارهای خوب و بد» نوشته مهدی وحیدی صدر، مجموعه «رفتارهای خوب» نوشته جناین ایماس، و «رفتارهای خوب؛ آشنایی با کارهای پسندیده و نیک» نوشته محمد قاسمی، «نه ممنونم؛ اول شما»، نوشته جناین ایماس و «دست برای زدن نیست» نوشته مارتین آگاسی،  اصول تربیتی صحیح رفتار با کودک را یادآور شد.

گفتنی است، در حاشیه این کارگاه آموزشی، بخش کودک کتابخانه نیز با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد نظیر قصه‌گویی، نقاشی، اجرای نمایش و کاردستی، میزبان فرزندان شرکت کنندگان کارگاه بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا