یزدفردا : مهندس فرهمند نماینده اسبق 5شهرستان استان یزد در موسسه کوثر یزد جایگزین  مرضیه مهديزاده عضو سابق هیئت مدیره این موسسه شد.

به گزارش یزدفردا "مرضیه مهدیزاده پس از حذف از موسسه کوثر با یاداشتی که نسخه ای از آن در اختیار یزدفردا قرار داد  گزارشی از روندکاری موسسه و فعالیت های خود را در آن موسسه را اطلاع رسانی کرد:

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

محضر مبارک مردم شریف استان یزد
سلام علیکم
سلام ودرود پیشگاه صاحب الامر حضرت حجت (عج)ودرود بر روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای وطن و درود برمقام معظم رهبری و سپاس از اعضای محترم هیأت امنای موسسه ،که با اعتماد به توان مدیریتی بانوان و در مسیر رشد متوازن جامعه ی اسلامی اینجانب رابه عنوان عضو هیئت مدیره موسسه خیریه کوثر منصوب نمودند .
اینجانب در پاسخ به اعتماد هیأت امنای محترم  تمام تلاش خود را در یکسال گذشته نمودم تابتوانم بار سنگین امانتی که به اینجانب سپرده شده است را به سلامتی و با مدیریت صحیح به دوش بکشم و بتوانم در زمان مقرر به امانتدار دیگری بسپارم ،که در ادامه به گوشه ای از فعالیت های انجام شده یکسال گذشته اشاره  می نمایم .
در ابتدای قبول مسئولیت به بررسی صورت های مالی و مطالعه ی گزارش فعالیت های انجام شده و  صورتجلسات هیئت مدیره های قبلی از ابتدای تأسیس پرداختم  و با کسب اطلاعات جامعی از پروژه های انجام شده  این موسسه و ارزیابی طرح ها و هزینه های صورت گرفته به نکات ارزشمندی دست یافتم که بسیار قابل تامل است .پروژه های صورت گرفته از جمله پروژه ی شهرک صنعتی آجر فهرج ،منطقه و یژه ی اقتصادی  میبد ،سرمایه گذاری در کاشی کوثر ابرکوه سازمان عامل منطقه ویژه ی علم و فن آوری، شهرک گلستان واقع در دروازه قرآن ، شهرک صنفی در جاده فرودگاه  ، سرمایه گذاری بندر خشک پیشگامان کوثر و از جمله مهم ترین انها مجموعه توریسی 2000هکتاری واقع درمسیر یزد – تفت  می باشد .
در اکثر پروژه ها هزینه های میلیاردی در سنوات گذشته انجام شده که متأسفانه با چالش های جدی از منظر چرایی سرمایه گذاری ، مالکیت اراضی و توجیه اقتصادی مواجه می باشد که برای هرکدام می توان چندین صفحه نوشت  که در مجال این نامه نمی گنجد .
و اما در خصوص پروژی فعلی اراضی 2000هکتاری موصوف به کاریزلند (سرزمین قنات ) مواردی به شرح ذیل حضور محترمتان ارائه می گردد:
در ابتدای بررسی روند فروش و واگذاری اراضی متوجه چالش جدی شدیم که فعالیت  هیئت مدیره را با محدودیت اساسی مواجه می نمودو این مشکل با نامه ی سال 93دیوان محاسبات کل کشور آغاز شده بود

،که طی آن هرگونه فعالیت  فروش و واگذاری را ممنوع و عواقب آن را متوجه هیئت مدیره موسسه نموده بود.
تلاش ها  و مکاتبات بسیاری انجام شد و نهایتاً با همت استاندار محترم جناب آقای زمانی قمی و پیگیری های بسیار آقای دکتر تابش  نماینده محترم ، جلسه  ای با حضور دادستان کل دیوان محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که اینجانب به عنوان احدی از اعضا ی هیئت مدیره و مدیر سرمایه گذاری موسسه به همراه مدیر عامل محترم جناب اقای مهندس پور فلاح در این جلسه حضور یافته و هرکدام به دفاعیات خود از پروژه وحقوق مکتسبه مالکین و سرمایه گذاران طی سال های گذشته پرداختیم که نهایتا با پیگیری های  مکرر بعدی در اجرایی شدن صورتجلسه تنظیمی ، منجر به نامه ای رسمی  از سوی دادستان محترم دیوان محاسبات کشور خطاب به وزیر محترم مسکن و شهرسازی جناب آقای آخوندی شد که  طی آن تنفیذ واگذاری 700هکتار فاز اول ، و ارائه راهکاری مفید  جهت ابلاغ مابقی 2000هکتار را خواستار شده بودند.
چالش بعدی پیش روی اراضی کاریزلند قبول طرح های مطالباتی پروژه کاریزلند از سوی وزیر محترم مسکن و شهر سازی می باشد که هنوز محقق نشده و نیاز به پیگیری های مفید و موثر  از سوی مدیران موسسه و اعضاء محترم هیئت امنا دارد. بیش از هزاران ساعت بحث و مذاکره با سرمایه گذاران  مختلف جهت ترغیب به سرمایه گذاری در مجتمع کاریزلند و خریداران اراضی باغ  ویلاها صورت گرفته که ماحصل آن رشد حدود 50درصدی  فروش در هفت ماهه دوم سال 96نسبت به مدت  مشابه آن در سال گذشته می باشد . در حالی که رشد فروش در 5 ماهه ابتدای سال 96یعنی قبل از ورود هیئت مدیره جدید متأسفانه  75 درصد منفی بوده است .ازآنجایی که مهم ترین هدف موسسه کوثر طبق ماده 3 اساسنامه تأمین منابع مالی برای طرح های انتقال آب به استان یزد می باشد لذا به نظر می رسد قبل از اینکه این موسسه نیازمند  افراد متخصص در زمینه  اجرای طرح های انتقال آب باشد نیازمند افراد متخصص در حوزه های مالی و اقتصادی جهت جذب سرمایه گذاران  و ایجاد در آمد برای موسسه می باشد.
ازجمله مهم ترین طرح های پیشنهادی اینجانب به عنوان مدیر سرمایه گذاری در موسسه کوثر ،طرح باز چرخانی پساب تصفیه شده جهت تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی و همچنین احداث کارخانه ی بسته بندی آب آشامیدنی کوثر می باشد ، که اولی با  پیگیری و تلاش مدیران مربوطه خوشبختانه به بار نشسته و وزیر محترم نیرو در  سفر اخیر خود کلنگ آغازین اجرای طرح را بر زمین زدند .
و در مورد دوم علی رغم ارائه طرح توجیهی هنوز اجرایی نشده و امیدوارم با پیگیری ها و نظر مساعد مدیر عامل موسسه به مرحله اجرا
برسد.  با توجه به اینکه عمران و آبادانی اراضی کار

یزلند در گرو ساخت و ساز  توسط مالکین آن می باشد ، با بانکهای مختلف صحبت و مذاکره شد و درنهایت با بانک ملی و بانک مهر ایران تفاهم نامه هایی منعقد گردید تا به مالکین و متقاضیان سرمایه گذاری در اراضی کاریزلند تسهیلات
سریع و کم  بهره (4درصد بانک مهر )پرداخت گردد که با استقبال مالکین مواجه و منجر به رونق ساخت و ساز در مجتمع شد ، که تا امروز بیش از 200مالک در حال ساخت و ساز می باشند و هر هفته تعداد به  آنها اضافه می شود و این امر باعث شده قیمت اراضی جهش مثبت نماید که در مجموع هم به نفع مالکین و رضایت نسبی  سرمایه گذاران و هم در نهایت به نفع موسسه کوثر می باشد تا در فاز سوم حدود 500 قطعه ی خود را با ارزش افزوده ی  بیشتری بفروشد و بتواند کمک شایان توجهی به اجرای پروژه های انتقال آب استان بنماید .
همچنین مذاکرات با سرمایه گذاران متعدد خارجی  انجام شده است که متاسفانه برخی گلایه هایی از سهم خواهی هایی در استان داشتند.سایر راهکارهای تأمین مالی برای انتقال آب نیز بررسی شده و در فرصتی مناسب حضور محترمتان ارائه خواهم نمود .
در پایان خرسندم اگر توانسته باشم در طول مدت کوتاه قبول مسئولیت در موسسه خیریه عام المنفعه کوثر، قدمی مثبت در جهت رفع موانع سرمایه گذاری در پروژه های موجود، مدیریت و کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای موسسه در جهت رسیدن به اهداف  خود داشته باشم و خدمت به مردم شریف استان یزد همیشه سرلوحه کارم بوده و خواهد بود. هم اینک درادامه مسیرشغلی خود، همچون گذشته خدمت به جامعه صنعتی استان و تلاش برای کارآفرینی را برگزیدم. باشد که در هر مکانی سبب خیر و برکت باشیم.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
با احترام
مرضیه مهديزاده
دکترای مدیریت کسب وکار
https://telegram.me/mahdizademarzie

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا