سردبیر

یزدفردا "سردبیر :جالب ترین نکته در مدیریت استان در طول سالیان پی در پی نشان می دهد که همه از استاندار و مدیران بومی حمایت کرده اند الیته بومی بودن را مردم و رسانه ها به گونه ای دیگر تعبیر کرده اند و کسانی که طی این سالها طرف مشورت بوده اند به گونه ای دیگر !!!

مردم و رسانه ها بومی بودن و نگاه به درون استان و مدیر بومی  را اینگونه تعریف گرده اند :

  • نگاه به درون و انتخاب مدیر بومی  مساوی با تمرکز قدرت در دست یک شخص یا حزب نمی دانند ، بلکه به مثابه سهیم نمودن توانِ فکری و اجرایی نیروهای تحولگرای بدنه سیستم اداری استان  و مشارکت مديران خوش فکر ودرعين حال مظلوم ومظلوم نگهداشته شده اجرايي  است.
  • نگاه به درون و انتخاب مدیر بومی  در انتخاب مدیران استان  یعنی مدیریت استان بر مبنای چاره اندیشی و تدبیر جمعی خانواده بزرگ استان یزد و همان دستگاه
  • نگاه به درون و انتخاب مدیر بومی یعنی جلوگیری از اتلاف وقت جهت توجیه شدن میهمانانی که از خارج برای تمشیت امور داخل استان مشرف می شوند و پیشگیری از تکرار مکررات برای میهمانان محترم نا آشنا با نقشه راه خدمت وتعالي استان
  • نگاه به درون و انتخاب مدیر بومی یعنی اینکه نشان دهیم جامعه یک میلیون نفری یزد و سازمانها و ادارات استان  استعداد و توانِ اداره  خود را دارند و تمایل دارند  تا برای فردا مدیران استراتژیست و توسعه گرا تربیت کند به شرط بها دادن تصمیم سازان!!
  • نگاه به درون و انتخاب مدیر بومی یعنی اعتماد به استعدادها و سرمایه انسانی درون استان  و تلاش برای حركت استان  از نگاه عوامانه به نگاه تخصصی.
  • مردم و افکار عمومی  امثال مرحوم  اصلانی را اگر چه در یزد بدنیا نیامده اما بومی دانسته و با افتخار تمام در دوره شورا اورا تا ریاست شورای شهر هم می پذیرد چون از بدنهسیستم رشد کرده بود و با شایستگی تمام توانست مدیری لایق باشد.

نگاه به درون تصمیم سازان استان طی 4 دهه گذشته :

نگاه به درون و انتخاب مدیر بومی را  در معرفیِ مدیر به معنی سپردن امور به یک نفر از درون تشکیلات  و تشکیل شرکت سهامی سه چهار نفره ای از رفقای گرمابه و گلستان می دانند  و قطعا می توان معنی کرد  که کسی با تیم همراهش خود را از مشورت و مشارکت دیگر ظرفیت ها بی نیاز بداند.و طی چهاردهه گذشته همیشه چند نفر در معرفی مدیران مادرزاد استان بوده اند و اگراین امکان وجود داشت هنوز همان خانواده ها به گزینه معرفی می کردند و خدا رحمت کند آنکه پیگیر قانون عدم بکار گیری بازنشستگان بود والا هنوز آن چهار نفر برای پست استانداری و شهرداری معرفی می شدند .

متاسفانه خبر های ناگوار به گوش می رسد بازهم نگاه به درون تصمیم سازان چهار دهه استان در انتخاب شهردار حکم فرما شده است  و پس از عدم طرح  سید حسینی به عنوان شهردار 

مهندس سفید یکی از تصمیم سازان چهاردهه گذشته استان گفت :اكثريت شوراي شهر به گزینه سيدحسيني  براي شهردار شدن  رسيديم اچرا از طرق مختلف ازجمله بنردر نماز جمعه مانع ورود ايشان شدند وحركاتي كه مي توانست  نباشدواگر مردم به ما راي دادند بايد امكان كار باشد وبگذريد كاركنيم ،چرا نميگذاريد فرزاندان شهر خودمان  درشهرخودمان كاركنند 

حال یک سئوال اساسی مطرح است :

به نظر آقای سفید  شهردار اسبق شیراز جزو فرزند این شهر است و یزد به جز سید حسینی فرزند دیگری ندارد ؟؟؟

بیاییم از منطقِ "نگاه به درون" افکار عمومی دفاع  و در همان راستا قدم برداریم تا زمانی که خود نگاه به درون استان را اینگونه تعبیر می کنیم انتظاری برای معرفی استاندار بومی نداشته باشیم .

کاش میشد دوباره باور کنیم که تصمیم سازان از نمایندگان استان گرفته تانمایندگان شورا  و ائمه محترم جمعه ، سوای از حزب و گرایشهای سیاسی و رفاقتی  ، برای رسیدن به آنچه یک استان را به اوج شکوفایی اجتماعی،فرهنگی،ورزشی، هنری رهنمون میشود قدم بر می دارند .

تنها افراطی نبودن یک مدیر متخصص و متعهد میتواند مارا از چنگال چالش وبحران نجات دهد.

کاش در استان  جنگ بر سر اصلاح طلب و اصولگرا به یک دوستی و اعتدال سازنده ختم شود و تعصب های متعارف تبدیل به همفکری،به دور از حزب گرایی ولجاجت سیاسی میشد.

کاش همه قدر این مقوله را بدانند که ما بر خاکی زیست میکنیم که کهن ترین و با اصالت ترین وبا قدمت ترین ،در دنیاست،اگر این نعمت خدادادی را درک نکنیم دریغ و تأسف را به همراه خواهد داشت. که بعدها فرزندان ما با این تأسف گریبانگیرند.

تا کی باید یزدی ها برای توسعه استان یکصدا شویم چرا در کرمان باهنر ،مرعشی ، سید احد خاتمی و خانواده هاشمیان در توسعه استان کرمان همه با یک تفکر عمل می کنند و چرا در یزد نمی پذیریم که علما وائمه جمعه و نمایندگان همه می توانند در نگاه به درون یکصدا شده و برای آبادانی یزد قدم برداریم .

یاعلی مدد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا