یزدفردا:یزدفردا :حسین جلالی سردبیر  "براساس قولی که قبلا داده بودیم یزدفردا قصد دارد تا رزومه و نگرش افراد مطرح برای استانداری یزد را منتشر نماید ":

هرچند که روی یک پا ایستاده که استانداران باید غیر بومی باشند و متاسفانه به جز چند استان نماینده در استانداران غیربومی وزارت کشور ندارند  و در دوره قبل  هیچ یزدی در لیست معرفی استانداران غیر بومی معرفی نشد تا حداقل دلخوش باشیم که در رده مدیریت استانها یزدی ها دخیل هستند  و بعضا معاونین استان یزد را نیز غیر بومی معرفی کرده اند .

خبر ها حکایت از این دارد که اعتراض نمایندگان قطعا باعث تغییر رویه وزارت کشور در این زمینه خواهد داشت چون عملکرد استانداران معرفی شده باعث بی نظمی های گسترده در استانها شده است .

یزدفردا در این راستا سعی خواهد کرد ضمن معرفی افراد مطرح شده دیدگاههای موافقین و مخالفین  این انتخاب را بررسی کند .

اولین معرفی را با معرفی گزینه مطرح برای استانداری (1) :علی زینی وند کاندید سابق مجلس و معاون اقتصادی استانداری امروز در یزدفردا انجام دادیم و در دومین معرفی 

محمد جواد عسکری

.


با محمد جواد عسکری که این روزها یکی از گزینه های استانداری یزد مطرح شده است ،آشنا شویم

عده ای که معتقدند استاندار غیر بومی  دقیقا استان را به ورطه نابودی خواهد کشاند و با این تحلیل معتقدند  استاندار باید بومی و مقیم استان  باشد .

واستاندار باید با شناخت کافی از پتانسیل های موجود و فراجناحی چرخ صنعت استان را به گردش درآورده و بن بست موجود را به شاهراه توسعه وصل نماید .



بیوگرافی
محمد جواد عسکری  ابتدای کار خود را  تربیت بدنی بافق و سپس معاونت آموزش و پرورش این شهرستان آعاز کرد.
وی در اولین دوره شورای اسلامی شهرستان بافق توانست رای اعتماد مردم شهرستان را اخذ و به عنوان عضو شورای اسلامی شهر بافق به مدت چهارسال انجام وظیفه کند .
وی از سال ۸۱ به سنگ آهن مرکزی ایران انتقال پیدا کرد و در سمت های مالی و حراست سنگ آهن تا سال ۹۰ انجام وظیفه نمود .
محمد جواد عسکری از سال ۹۰ به عنوان مشاور هماهنگی ،ارتباطات و همچنین پشتیبانی فعالیت نمود و سپس به عنوان سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و عضو هیئت مدیره  خدمت نمود .
عسکری در حال حاضر در سمت های زیر مشغول خدمت است .
_مدیر عامل و مجری طرح احداث کارخانه اکلومراسیون
_عضو هیئت مدیره مجتمع سرب و روی مهدی آباد
_عضوهیئت مدیره شرکت گوهران چغارت
_عضو هیئت مدیره شرکت فولاد بافق کسری
_عضو هیئت مدیره انجمن سنگ
_مشاور امور معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی
_عضو شورای مشورتی استان یزدسال۹۱
_مشاور سازمان ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت یکسال نیم
و از ابتدای سال ۹۷ مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد کشور و همچنین سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مشغول خدمت است .
موافقین عسکری،  تعامل با دولت های مختلف در زمان خدمت و استفاده از افراد با سلیقه های مختلف در زیرمجموعه تحت امر و همچنین مدیریت با برنامه که نمونه آن را می توان در سنگ آهن مرکزی و همچنین صندوق بازنشستگان فولاد کشور به وضوح دید را دلیل این حمایت می دانند
از ویژگی های بارز وی اداره بحران در مواقع بحران است که در دو نوبت توانست بحران های  ایجاد شده در سنگ آهن را مدیریت کرده و سنگ اهن را به عنوان تنها معدنی که بدون هیچ وام دولتی توانسته از بحران های تحریمی گذر کند

مدیریت کرده است .و با حضور در صندوق بازنشستان فولاد کشور نشان داده که می تواند در سطحی بالاتر از سنگ آهن هم موفق عمل کند و همین امر را یکی از راه حل برون رفت استان از بن بست موجود می دانند .

مخالفین عسکری نیز مدیریت در بخش خصوصی وی را یکی از عوامل مخالفت می دانند و حضور وی در سمت استانداری را که با نظارت و قوانین دولتی  باید عمل کند را با مدیریت سنگ آهن و صندوق بازنستگان متفاوت می دانند .

در معرفی بعدی دکتر حسینی صدر آبادی را از دست ندهید


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا