سردبیر یزدفردا:درپی استعفاء و پذیرش استعفای دکتر جمالی نژاد شهردار سابق یزد بحث انتخاب سرپرست داغ شد که با 11رای شورا مهندس سید علی مشتاقیون به عنوان سرپرست انتخاب تا شورای شهر بتواند با فراغ بال در انتخاب شهردار جدید یزد گام بردارد .

سردبیر یزدفردا:درپی استعفاء و پذیرش استعفای دکتر جمالی نژاد شهردار سابق یزد بحث انتخاب سرپرست داغ شد که با 11رای شورا مهندس سید علی مشتاقیون  به عنوان سرپرست انتخاب تا شورای شهر بتواند با فراغ بال در انتخاب شهردار جدید یزد گام بردارد .

برای این منظور تعدادی از پرسنل با تجربه شهرداری یزد و همچنین بنا بر خبرها هر عضو سه نفر را به عنوان نامزد معرفی نموده و آنگونه که رییس شورای اسلامی شهر گفتند سه شنبه شب در جلسه ای غیر رسمی و غیر علنی بدون حضور افراد بر روی 23 گزینه بررسی و در نهایت به سه گزینه  و نهایت نیز به شهردار منتخب خود رسیده اند .

 

نهایت براساس شنیده ها قرار است شورای شهر با سه گزینه

-سید محمد رضا سید حسینی معاون امور عمرانی سابق استانداری یزد

-مهندس مجتبی فرهمند معاون شهرسازی ومعماری شهرداری یزد

-سید ابوالفضل کشفی که سابقه حضور در شهرداری مناطق یزد و مهریز را دارد

رای گیری و گزینه مورد توافق قبلی خود را انتخاب نمایند.

یزدفردا جهت آشنایی فرداییان رزومه گزینه های نهایی را منتشر می نماید .

بیوگرافی مهندس مجتبی فرهمند

یکی از سه گزینه مورد نظر شورای شهر یزد جهت تصدی پست شهردار یزد

به گزارش یزدفردا :مجتبی  فرهمند معاون شهرسازی ومعماری شهرداری یزد که بعد از حضور دکتر جمالی نژاد از پایگاه پژوهشی میراث به شهرداری نقل مکان کرد و در کسوت معاون شهرسازی مشغول فعالیت شد .

وی جوانی در آستانه 40 سالگی است او در سال پیروزی انقلاب اسلامی 1357  در محله شاه ابوالقاسم یزد چشم به جهان گشود

  او پس از اخذ دیپلم  در رشته فوق ليسانس  رشته معماری وشهرسازی دانشگاه علم وصنعت ایران پذیرفته و مدرک کارشناسی ارشد با  ارائه پایان نامه  "درجستجوی کیفیت بی نام (1381-1375) "اخذ کند.

کارنامه کاری
فرهمند در کارنامه کاری خود ،

مدیر عامل و عضو هیات مدیره مهندسین مشاورشبستان یزد به مدت 12 سال

- مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی یزدبه مدت چهارسال،

-مدیرپروژه پرونده ثبت جهانی شهرتاریخی یزد

-عضو شورای احیاءبافت تاریخی یزد از سال 92 تا کنون

-عضو ودبیر ستاد راهبردی شهرتاریخی یزد94 تاکنون

-معاون پژوهشی پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی یزدبه مدت دوسال

- عضو کمیته فنی میراث فرهنگی استان یزداز سال 81 تاکنون

-عضو شورای فنی احیاءبافت تاریخی یزد

و عضوونماینده میراث فرهنگی در کمیسیون ماده 5 یزدبه مدت دو سال

عضو کمیته فنی شرکت هلال سرم وابسته به هلال احمر کشوربه مدت 3سال

 عضوکمیته فنی بنیادحفظ آثارونشرارزشهای دفاع مقدس یزد از 88 تا کنون

عضوکمیته فنی بنیادتوسعه وعمران موقوفات استان یزداز سال 91 تا کنون

عضو شورای سازمان سیما،منظروفضای سبزشهری شهرداری یزداز سال 95 تا کنون

عضوکارگروه استانی نظارت واجرای برنامه های عملیاتی تدوین بسته های حمایت ازگردشگری ازسال1395 تاکنون

 عضو کمیته بررسی وپایش ضوابط طرح تفصیلی شهر یزدسال 95

 عضو هیأت مدیره (علی البدل) سازمان نظام مهندسی استان یزد 

و در نهایت  معاون شهرسازی ومعماری شهرداری یزداز آبان ماه سال 1396تاکنون، دارد .


 
و  از سوابق علمی در زمينه های تخصصی وتحقيقاتی, وعضویت در مجامع و انجمن های تخصصی  وی می توان به تدریس دروس نظری معماری دردانشگاه های استان یزد ازسال1381 تاکنون، استادراهنما پایان نامه های کارشناسی وکارشناسی ارشد 21پایان نامه،اخذرتبه سوم کشوری در همایش ملی معماری وطراحی شهری نقش جهان دربخش بافت تاریخی در سال 1386 اصفهان ،عضویت در مجامع و انجمن های تخصصی، عضو پایه یک سازمان  نظام مهندسی ساختمان استان یزد ،عضوجامعه مهندسان مشاور ایران ،عضو هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان معمار استان یزد از سال 1388 تا  1392  اشاره کرد.


    مهندس فرهمند هم همانند سایر افراد موافقان و مخالفینی برای این انتصاب داردموافقین وی از جمله کسانی که او را با هر مکافاتی به شهرداری آوردند جوانی با استعداد و منحصر به فرد می دانند وحضورش را تاثیرگذار می دانند .اورا فردی وقت گذار ،خوش سلیقه،آشنا با بافت تاریخی و صاحب نظر در بافت تاریخی متخصصی کم نظیر دانسته و انتخاب وی به عنوان شهرداربا توجه به حضور یکساله در شهرداری یکی از نکات مثبت دانسته و حضورش به عنوان شهردار یزد را  باعث برون رفت از وضعیت بعد از استعفای جمالی نژاد می دانند.و البته موافقین او انتخاب او را احترام به ساکنین بافت تاریخی که او اهل آنجاست می دانند و هدیه ای به محله بزرگ و خوشنام شاه ابوالقاسم یزد .

او هم همانند دیگر گزینه ها منتقدین خاص خود را دارد که انتقال او یکشبه به شهرداری را حاصل تلاش 6نفره شورا می دانند و بدهکاری او به این اعضا را نقطه ضغف او می دانند و همچنین تجربه کم مدیریت اجرایی دستکاههای دولتی ولی اکثر آنها نیز او را با انگیزه ومتخصص واستثنایی می دانند .

اما پرسنل شهرداری نیز نظراتشان با گروه اول نزدیک تر است و اعتقاد دارند او ظرف یکسال گذشته با مشکلات کارمندان و پرسنل شهرداری آشنا شده اگر بخواهد می تواند شهردار خوبی باشد و به عنوان یکی از شهرداران بدنه شهرداری لحاظ شود که البته قبلا رییس فقید شورای اسلامی شهر اصلانی،مهندس شرافت ،مهندس شایق ،مهندس عظیمی زاده چهار شهردار منتخب از بدنه شهرداری بوده اند که توانسته اند با پرسنل شهرداری کارهای ماندگاری را انجام دهند .

حال باید دید شورای اسلامی شهر مهایتا در انتخاب خود به کدامیک از گزینه ها رای خواهد داد وسه سال باقیمانده خود را با چه کسی ادامه می دهد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا