سردبیر یزدفردا

جلالی "سردبیر یزدفردا:در پی اغلام واكنش مهندس قمى به افشاى پشت پرده استعفاى شهردار يزد که فرمودند :
اگر عضو شورا نتواند نقد كند پس چكاره است ، هيچ كس در مواجه با جمالى نژاد از ادب خارج نشده است .و نگاه ویژه ایشان به این اتفاق  ضمن  تشکر از توجه وی  به مسئله و نگاه ویژه به موضوعات بد ندیدیم به عنوان رسانه ای که بالای سیزده سال در یزد فعالیت رسانه ای کرده و با پنج شورای گذشته چه به عنوان رسانه و چه به عنوان مردم شهر سروکار داشته ایم از مهندس فرشی رییس اولین شورای اسلامی دور جدید تا  مهندس سفید رییس آخرین شورا تاکنون را دیده و برخورد داشته ایم مطالبی خطاب به آقای مهندس قمی بنگاریم :


 جناب مهندس  قمی نخبه فن آوری کشور و عضو شورا  سلام 

خواهشا به مهندس سفید رییس شورا سلام برسانید و بفرمایید :

جناب مهندس سفید :
رسانه های مجازی خود آنقدر سمن دارندتا بتوانند  به یاسمن  شورا بپردازند و متاسفانه مشکل از رسانه ها نیست، با عرض معذرت ،مشکل  از نحوه اداره شورای پنجم است.

جناب مهندس سفید

به خاطر دارید در کنفرانس خبری شب برگزاری انتخابات که شما با خبرنگاران درد دل می کردید در حضور حناب شعشعی بزرگوار وملا زینلی ما خبرنگاران هم پس از ردل شما با شما از درد رسانه ها و بی توجی توجهی به رسانه ها گفتیم و شما راهکار خواستید در همان جلسه چند راهکار ارائه شد شما فردای آن روز به عنوان عضو شورا انتخاب شدید ،یکسال گذشته را صبر کردیم که تمام مشکلات شهر را حل کنید نوبت به حل مشکل رسانه ها شود و درست در سالگرد شورا بدون توجه به مشکلات رسانه ها خصوصا مجازی ها  ،خط و نشان و صحبت از شکایت می نمایید ،شما را برای تنبیه رسانه ها انتخاب نکردند ،قرار بود اول مشکلاتشان را حل کنید سپس اگر خطایی کردند متولی آن ارشاد و قوه قضاییه و پلیس فتای همیشه حاضر در همه جا هستند،تنبیه را به آنها واگذارید .

جناب آقای سفید

اینکه می گوییم مشکل از شورا ست نه رسانه ها ؛متاسفانه از بدو شروع به کار شورای  پنجم  جنابعالی و گروهتان  در بیشتر موارد بدون توجه به افکار عمومی و خصوصا پنج عضو باقی مانده شورا تنها با اتکا به 6 رای خود هر تصمیمی که خواستید گرفتید و حتی حاضر نشدید یک پاسخ کوتاه به هیچ رسانه ای  بدهید اگر دادید به آن رسانه ندادید !!!

جناب آقای سفید
 رسانه ها پیش کش  به آن پنج عضو دیگر شورا پاسخ بدهید . تا جایی که مهندس شایق  پیشکسوت  شورا مجبور بشود در جلسه علنی بگوید چرا ما نباید خبر داشته باشیم سفره هفت سین  را ما انداختیم وچقدر هزینه داشته و یا بگویند که بیشتر موارد را از رسانه ها می شنویم .

جناب آقای سفید
قطعا جنابعالی به خاطر دارید در انتخاب هشتمین دوره مجلس که شما را  غیر خودی فرض کرده بودند، شما و همراهانتان از تمام قدرت خود استفاده کردید تا جایی ادامه دادید که مقابل فرمانداری تحصن کنید . خدا رحمت کند امام جمعه فقید یزد (که بودنش مایه رحمت بود و قدرش را ندانستیم )  را که با درایت  تمام  در مسجد حظیره پس از نماز با شما دیدار داشت و شما و دوستانتان را برای نظام  و امروز نگهداشت .

جناب آقای سفید
  نویسنده این سطور همیشه اعتقاد قلبی داشته و دارد حضور مهندس سفید برای شهر یزد همچون بیت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی موثر بوده  و تاثیر  گذار  و احترام  به آنها احترام به تاریخ یزد است و در نهایت اعتقاد راسخ داریم مهندس سفید،سفید است و ا و که 12 سال تمام  زمام  اموراستان را بدر دست داشت   و چه بسا کارهایی که در آن زمانها صورت گرفت که اگر نمی گرفت الان  برای یزد رویا بود و البته  در پاسخ به مخالفان این عقیده باید بگوییم  املای ننوشته همیشه بدون غلط است .
جناب مهندس سفید

 همانگونه  که خود و همه  می دانیم از بدو تاسیس شورا شما از وحدت سخن گفتید و با 11 رای،  رییس شورا و شهردار هم با 11 رای انتخاب شد  و تمام رسانه ها و اعضا به احترام وحدت شما  کمتر بر طبل اختلافات کوبیدند اما متاسفانه  طی روند حرکتی یکساله شورا ثابت شد ، این وحدت فقط  آتش زیر خاکستر  بوده  و بقیه کم کم از گردونه تصمیمات شورا حذف شدند .زمانی در جلسات ، سرکار خانم عامری می فرمودند تصمیمات در هیئت رییسه گرفته شده و مهندس شایق  هم می گفت  لااقل باید ما خبر می دادید مشخص شد  که  هیئت رئیسه ، در جلسات جداگانه ، تصمیمات حیاتی را می گیرند و اقدام می شود.

جناب آقای سفید
تا  زمانی که پنج عضو دیگر شورا  را خودی ندانید و احساس خودی بودن نکنند منتظر حواشی بدتر از این هم باید باشیم  .

طبق قانون همه اعضا شورا پاسخگوی تمام تصمیمات به مردم هستند که به  نظر می رسد این اصلاح را باید از شورا آغاز کرد و اصلاحات در رفتار شورا باعث وحدت بیشتر اعضا و در نهایت افکار عمومی خواهد شد و اگر عضو شورا خود در تصمیمات تاثیر گذار باشد  قطعا مدافع هم خواهد بود و تا زمانی که چند عضو شورا در تمام کمیسیون ها عضو و بعضی از اعضا در یک کمیسیون و یا دوکمیسیون  عضو  باشندو همکاران آنها را نامحرم بدانند  و تاثیرشان در تصمیم گیری ها لحاظ نشود  قصه همان است  که تاکنون بوده ...

جناب آقای سفید
همیشه  داد شفافیت زده می شود اما در عمل  مجبوریم بپذیریم که  برای  انجام بعضی امور باید غیر شفاف بود ، در اینگونه موارد اگر همه اعضا سهیم باشند افکار عمومی هم می پذیرد که مصلحت این بوده است .

جناب آقای سفید
رسانه ها و خبرنگاران  خرسند خواهند شد ، برای شورای شهرشان که نمایندگان خودشان هستند قدم مثبت بردارند ولی یک اما هم  دارد و آن این است  که  همانگونه که از دیدن قلان خبرنگار در جایگاه خبرنگاران خرسند می شوید و با نیمچه نگاهی به وی سلام می کنید از دیدن  خبرنگار به ظاهر مخالف  شما هم خرسند شوید و همان واکنش را داشته باشید به خبرنگاران رسانه ها بها بدهید نه بهانه !!!

جناب آقای سفید

چه ایرادی دارد در زمان سخنان شورا  اگر به موردی می رسید که "رسانه ای" منعکس کرده است ؛ نام آن رسانه را از قلم نیندازید و نگویید  کسانی مطلبی منتشر کرده اند و باید مشوق رسانه های شهرتان باشید با ندیدن آنها مشکلی حل نمی شود ،خود را به ندیدن نزنید .....

جناب آقای سفید
جناب اقای مهندس سفید عزیز :رسانه ها مخصوصا از نوع مجازیِ آن، برای حیات خود احتیاج به حمایت مادی و معنوی دارند و چه کسی بهتر از نمایندگان مردم یزد  که مشوق آنها باشند .

جناب آقای سفید

برای نمونه دوماه رسانه یزدفردا کل مذاکرات شورا را فیلمبرداری کرده و پس از تدوین موضوعی منتشر می کرد از اینکه اجازه دادید ساسگذاریم،تحملمان کردید، اما دریغ از .... !!

برون سپاری شنیده بودیم اما اینکه  روابط عمومی شما به همان شیوه با هزینه شورا وارد رقابت با ما شد و مذاکرات تاثیر گذار را بدون فوت وقت منتشر کردند ،کسی از داخل شورا از آنها پرسید چرا طی یکسال قبل اینکار را نمی کردید، مگر موارد خاص، و جالب تر  پس از حذف ما از اینکار مذاکرات به صورت خاص پس از چند روز منتشر می شود آن همنه تمام مذاکرات  !!!

جناب آقای سفید
 تنبیه آنها را به قوه قضاییه و اداره ارشاد بسپارید . همچنین دوستان  پلیسِ فتا  و .....به عنوان چشمان بیدار نظام  در همه جا حضور دارند.


در پایان ضمن عذر خواهی از زیاده گویی ، ذکر این نکته را بر خود لازم میدانیم که :همه رسانه های استان  به عنوان  دست پخت نظام  هستند  و اگر به شورا رحم نکنند خود را به ایران و یزد بدهکار می دانند  و تمام هم غم خود را برای  آبادانی  ایران خواهند گذاشت .


موفق ، پیروز و سربلند باشید جناب  مهندس قمی عزیز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا