مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در دومین روز سفر به استان یزد از واگذاری مجموعه چرخاب اردکان طی فرایند مزایده عمومی به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ پرهام جانفشان در دومین روز سفر به استان یزد در جلسه ای با مصطفی فاطمی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از نزدیک به بحث پیرامون آخرین وضعیت 18 بنای صندوق احیاء در استان پرداخت.

در جریان این دیدار مشکلات و معضلات بناهای واگذار شده ، در حال مرمت و فرصت های واگذاری بناهای در اختیار، مطرح و مقرر گردید در آینده ای نزدیک مجموعه چرخاب اردکان طی فرایند مزایده عمومی واگذار گردد.

در این جلسه که با حضور پرهام جانفشان؛ مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، مصطفی فاطمی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، خشایار نیکزادفر؛ سرپرست مدیریت فنی و اجرایی صندوق احیاء ، محمدرضا دهقان؛ معاون صنایع دستی و جمعی دیگر از مسئولین میراث فرهنگی یزد برگزار شد وضعیت بناها به صورت تک به تک مورد بررسی قرار گرفت.

در مجموع از 18 بنای صندوق احیاء در استان یزد 8 بنای تاریخی طی مراحل مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار گردیده که از این بین 3 بنای باغ نمیر تفت، مجموعه خانه های تاریخی ابرکوه و هتل لاله یزد به بهره برداری رسیده است و 5 بنای مجموعه خانه های فهادان، خانه آقایی زاده، خانه دانشمندی، کاروانسرای شمش و مجموعه حجت آباد وزیر در مراحل تحویل، ارائه طرح، آغاز عملیات مرمت و احیاء قرار دارند.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی همچنین در ادامه سفر خود به استان یزد به بازدید از بناهای تاریخی خانه دانشمندی، خانه مرغون و خانه شهریاری  از جمله بناهای صندوق احیاء پرداخت و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت بناهای فوق قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا