فرماندارمیبد در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خاطرنشان نمود: مردم در ده‌پانزده سال اخیر باهمت و تلاش خود، حرکت‌هایی به‌تمام‌معنا درزمینهٔ زیلو و کار بافی داشته و عامل پیشرفت‌هایی در این حوزه نسبت به چند سال پیش بوده‌اند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، " حسین فلاح" فرماندارمیبد به همراه "محمد اسماعیلی بخشدار بفروئیه " با "سید مصطفی فاطمی" مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در محل موزه آب و آینه در شهرستان یزد دیدار و گفتگو کرد.

فرماندارمیبد در این دیدار ضمن تبریک انتصاب شایسته جناب آقای "فاطمی" به‌عنوان سکان‌دار جدید مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، برای ایشان آرزوی توفیقات روزافزون نمود.

حسین فلاح در ادامه با اشاره به حرکت‌های شکل‌گرفته و نگاه خوبی که گروه‌های مردم‌نهاد به‌خصوص در حوزه دهیاری‌ها داشته‌اند، افزود: نگاه میراثی به امور مرتبط با مناطق، در بخش‌های حسن‌آباد، بیده، رکن‌آباد، محمدآباد، حجت‌آباد، اتفاق‌های خوب و نویی را سبب شده و میبد را منحصربه‌فرد نموده است.

فلاح در پایان اظهار امیدواری نمود که حرکت‌هایی شکل‌گرفته، با همکاری اداره میراث، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، همراه با انجام اقداماتی شود، که پشتوانه‌ای برای فعالین در حوزه صنایع‌دستی باشد.

"سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این دیدار، شهرستان میبد را در دو حوزه سرآمد عنوان نمود و افزود: میراث فرهنگی، پیشینه تاریخی و تمدنی میبد و همچنین تنوع صنایع‌دستی آن، مشخص‌کننده اصالت و هویت این شهرستان است.

سید مصطفی فاطمی تصریح نمود: علی‌رغم فعالیت‌های انجام‌شده، ما در حوزه گردشگری ضعیف عمل کرده‌ایم و با استفاده نادرست از سرمایه‌ها، حالت حرکت‌به‌عقب داشته‌ایم.

فاطمی افزود: ما باید استراتژی درست و خوبی را در حوزه گردشگری در میبد از طریق تبلیغات، برگزاری نمایشگاه‌ها و ... داشته باشیم و مشخص کنیم، محور گردشگری ما چیست، همین‌طور با انتخاب کارهای ارزشمندتر به طریقی شکیل و زیبا، ارزشمندی کارهای خود را نشان دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با تأکید برافزایش شناخت و نشان دادن برندها در حوزه میراث تاریخی و صنایع‌دستی، انجام کارهای مشارکتی در این حوزه‌ها را عاملی برای بالا بردن عملکردها عنوان نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا