مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی دیروز دوشنبه 2 مهر ماه 97؛ در اولین روز از سفر خود به استان یزد از بناهای تاریخی و فرهنگی این استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ پرهام جانفشان در اولین روز سفر به استان یزد که با همراهی سید مصطفی فاطمی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد و خشایار نیکزادفر؛ سرپرست مدیریت فنی و اجرایی و جمعی از مدیران میراث فرهنگی استان انجام شد، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت بناهای تاریخی استان قرار گرفت.

در ابتدای این بازدیدها بناهای تاریخی خانه شادمان، خانه حیرانی، خانه کاشفی، خانه حسینیان، خانه حظیره ای که از جمله بناهای تاریخی صندوق احیاء بودند بررسی و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت بناهای فوق قرار گرفت .

پرهام جانفشان در جریان این بازدیدها اشاره ای به ظرفیت های تاریخی فوق العاده بناهای تاریخی شهر یزد داشت و بر اینکه این بناها می توانند در کوتاه مدت پس از طی مراحل مرمت وارد چرخه بهره برداری شده و در توسعه زیر ساخت های گردشگری شهر یزد نقش بسازی را ایفا کنند، تاکید کرد.

پرهام جانفشان مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در ادامه سفر به استان یزد با محسن صادقیان؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز دیدار و در رابطه با همکاریهای مشترک به منظور ارائه تسهیلات در زمینه احیاء بناهای تاریخی و همچنین حل مشکلات سرمایه گذاران در دستگاه اجرایی استان به بحث و گفت و گو پرداخت.

 در این دیدار مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اهمیت حضور سرمایه گذاران در شهر یزد و پتانسیل های توسعه زیرساخت های گردشگری از حمایت های این اداره کل از سرمایه گذاران بخش خصوصی صحبت کرد.

در پایان روز اول سفر مدیر عامل صندوق احیاء به یزد، این مقام مسئول به همراه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از باغ جهانی پهلوان پور بازدید کرد و در نشستی با فرماندار شهرستان مهریز استان یزد به اهمیت حفظ این میراث ارزشمند تاکید کرد.

 گفتنی است؛ مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی و هیئت همراه در مدت دو روز سفر به استان یزد قرار است از سایر بناهای تاریخی در شهرهای دیگر استان بازدید بعمل آورند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا