‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در دیدار با سفیر ایران در نیجریه با بیان اینکه مدیریت ارشد استان علاقه مند به توسعه ارتباطات و همکاری ها با کشورهای دنیا به ویژه در حوزه سرمایه گذاری خارجی است، از آمادگی استان یزد برای افزایش همکاری با نیجریه خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌"‌علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در دیدار با "‌مرتضی رحیمی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه گفت: در استان یزد ‌بیش از ۸۰۰ کالای متنوع‌ ازجمله برخی برندهای معروف کشور تولید می شوند و این آمادگی وجود دارد که در حوزه‌های اقتصادی، ‌صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، صنایع دستی، معادن و صنایع نساجی با قاره آفریقا و کشور نیجریه همکاری‌های خود را توسعه دهیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود: یزد با توجه به ‌ثبت جهانی در سازمان یونسکو، ظرفیتهای معدنی و جوار معدنی، بزرگ ترین استان تولید کننده کاشی و سرامیک در ایران، تولید محصولات با کیفیت و امانت داری و صداقت مردم در تولید ‌و معامله، دارای پتانسیل‌های فراوانی برای همکاری با کشورهای خارجی است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ‌خلاهایی که در حوزه صادرات وجود دارد یافتن بازار فروش مناسب با نگاه بین المللی و بازاریابی دقیق برای یافتن مشتری ‌است زیرا اگر این بازار وجود نداشته باشد تولید کالا یا محصول، آن فایده لازم را نخواهد داشت.
زینی وند در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی در نیجریه در آینده ای نزدیک شاهد افزایش همکاری بین استان یزد و این کشور در حوزه های اقتصادی، تجاری و گردشگری باشیم.


توانمندی استان یزد در زمینه های مختلف صنعتی، ‌معدنی و گردشگری


سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور نیجریه نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های استان یزد در زمینه های مختلف صنعتی، معدنی، صنایع غذایی و گردشگری، علاقه‌مندی کشور نیجریه برای توسعه همکاری های بازرگانی و سرمایه گذاری در یزد ‌را خاطرنشان و بر افزایش روابط و توسعه مبادلات تجاری بین یزد و نیجریه تاکید کرد.
رحیمی افزود: عمده‌ترین کالاهای وارداتی نیجریه ماشین آلات، مواد معدنی، کالاهای مصرفی و صنایع غذایی است که در دو ‌محصول وارداتی ماده معدنی روی و محصولات کنجدی آماده توسعه مبادلات با استان یزد هستیم.
گفتنی است کشور نیجریه کشوری در غرب آفریقاست که با جمعیت بیش از ۱۹۵ میلیون نفر، پرجمعیت ترین کشور قاره آفریقا به شمار می رود.

‌★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★
‌★‌عکس: ‌رضا زارع★

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا