وزیر بهداشت و درمان در نشست با پزشکان و مدیران حوزه سلامت استان یزد گفت: ‌این استان کارنامه درخشانی در حوزه بهداشت، درمان و ‌سلامت دارد و از قطب های پزشکی کشور است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌دوشنبه شب ٢٦ شهریورماه نشست پزشکان و مدیران حوزه سلامت استان با حضور "‌سیدحسن قاضی زاده هاشمی" ‌وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی دولت تدبیر و امید، ‌"‌محمود زمانی قمی" ‌استاندار یزد، ‌"‌محمدعلی طالبی" ‌معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) در سالن حضرت باقرالعلوم علیه السلام یزد برگزار شد.
وزیر بهداشت و درمان در این نشست با اشاره به ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بیان کرد: امیدواریم در ایام سوگواری امام حسین(ع)، جان و کام ما از جرعه ای که می تواند درس زندگی، انسانیت، عزت مداری و انصاف باشد که همه آنها در عاشورا بود، شیرین شود.
"سیدحسن ‌قاضی زاده هاشمی" ‌ادامه داد: از مردم و هیئت‌های مختلف عزاداری یزد باید تشکر کرد که یاد عاشورا را زنده نگه داشته اند و همانطور که امام راحل فرمودند زنده نگه داشتن محرم، ‌صفر و عاشورا، زنده نگه داشتن اسلام است و این مسیر که ١٤٠٠ سال پر فروغ بوده، همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.
وی افزود: تصور نمی شد که در ایام اربعین حسینی ‌و در بین کشورهای همجوار، هر ساله مجد و عظمت راه حضرت امام حسین(ع)، افزون شود و آن حضرت در مسیری حرکت کردند که با جهل و نادانی، مقابله و باعث آگاهی بخشی شد و در این راه به شهادت رسیدند.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز هم برخی افراد هستند که علاقه مندند مردم در جهل و نادانی بمانند اما اساتید و فعالان حوزه آموزش، در مسیر آگاهی بخشی، دانش و مقابله با خرافات که بلای جان همه و وسیله سوءاستفاده قدرت طلبان است، تلاش های زیادی می کنند.
وزیر بهداشت و درمان با اشاره به شاخص های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) یزد، ‌گفت: استان یزد کارنامه درخشانی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت ‌دارد و از قطب های پزشکی کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ‌آیت الله شهید صدوقی(‌ره) یزد، در مقاطع تحصیلات تکمیلی و PHD تحصیل می کنند، این نشان می دهد این دانشگاه در مسیر درستی حرکت می کند که باید از مسئولان دانشگاه، آموزش و پرورش و پدران و مادران تشکر کرد چون به نحوی فرزندان این ‌استان را تربیت می کنند که هدف اصلی آنها خدمت به مردم به ویژه همشهریان و هم استانی های خودشان است.
قاضی زاده هاشمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: طرح جامع نظام تحول سلامت یکی از تصمیمات بسیار مهم دولت تدبیر و امید بود که مورد رضایت مراجع عظام، علما و مردم قرار گرفت، این طرح موجب شد هزینه‌های درمانی و بیمارستانی مردم به شدت کاهش یابد و نباید اجازه دهیم طرح تحول سلامت به خاطر عدم تامین اعتبار یا مشکلات مالی دچار اختلال شود.‌


طرح تحول نظام سلامت از مهم ترین دستاوردهای دولت


استاندار یزد نیز در این نشست طرح تحول نظام جامع سلامت را مهم ترین دستاورد دولت تدبیر و امید دانست و گفت: اجرای موفق این طرح یکی از دستاوردهای کم‌نظیر دولت تدبیر و امید ‌در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
"‌محمود زمانی قمی" ‌ادامه داد: توانمندی پزشکان استان یزد در مقایسه با سایر استان ها قابل توجه است و جامعه پزشکی استان بالاترین تعهد را در قبال بیماران و مراجعه کنندگان دارند.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: پزشکان وظیفه خطیر حفظ جان مردم را برعهده دارند و با طبابت خود امنیت جسمی، روحی و روانی جامعه را فراهم می‌کنند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا