نخستین جشنواره مشاعره با عنوان « عطر بهار نارنج به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست ، انجمن شعر و ادب و همکاری اداره آموزش و پرورش این منطقه درحل خانه چهار فصل مروست برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست در آیین افتتاحیه این جشنواره، هدف از برگزاری جشنواره مشاعره را ترویج فرهنگ ادبی و پاسداشت اشعار فارسی و  گسترش و ترویج مقاصد زبان و ادبیات فارسی مخصوصا شعر فارسی در سطح جامعه بیان کرد.
اکبر رنجبر با بیان اینکه شعر فارسی در تاریخ و تمدن ایران زمین از پیشینه ای بالا برخوردار است خاطر نشان کرد: شناساندن گنجینه های زیبای ادبیات فارسی به جامعه امروز یک ضرورت است.

وی توجه به مبحث مشاعره را در گسترش شعر فارسی مهم  توصیف و بیان کرد: این جشنواره با حضور جمعی از معلمان و جوانانی که در این زمینه استعداد و علاقه دارند، برگزار و به افراد برگزیده نیز هدایایی داده شد.
وی تصریح کرد: در این برنامه فرهنگی - ادبی نوجوانان و جوانان توانمندهای خود را در مشاعره و تسلط بر اشعار فارسی که ریشه در فرهنگ کهن ادبی این مرز و بوم دارد به نمایش گذاشتند.
همچنین بخشدار مروست در حاشیه برگزاری جشنواره یادشده با تجلیل از فعالیتهای خوب و اثر گذار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست در حوزه فرهنگ و هنر، تصریح کرد: خوشبختانه به همت این اداره طی دو سال گذشته فعالیتهای خوب و چشمگیری در این منطقه اجرایی شده که قابل تقدیر و تشکر است.

علی رضا فلاحتی ظرفیتهای مروست در زمینه فرهنگ و هنر را خوب توصیف  و بر استفاده  از این ظرفیتها تاکید کرد .

در پایان هدایایی به  برگزیدگان اهدا شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا