یزدفردا "مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : بیان خاطرات و انتقال شیوه های زندگی ایثارگران دوران دفاع مقدس به نسل جدید به خصوص جوانان ضروری است.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا " مهندس محمدرضا صحتی در دیدار سرهنگ پاسدار محمد رجبی ، مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تقدیر از کار ارزشمند آن سازمان در حفظ خاطرات و ایثارگری های رزمندگان دوران دفاع مقدس ، گفت : بیان و انتقال شیوه های زندگی ایثارگران آن دوران برای نسل های بعد از جنگ به خصوص جوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افتخار همکاری با افزون بر 90 رزمنده و یادگار دفاع مقدس را دارد ، تصریح کرد: بسیاری از یادگاران دوران طلایی دفاع مقدس گمنام هستند و شناسایی آنان، ثبت یاد و خاطرات ، نشر و آگاهی بخشی  نسل جدید از خدمتشان ، کار سنگین ، حساس و ارزشمندی به شمار می رود.

مهندس صحتی با تاکید بر اینکه نباید یاد شهدا مهجور بماند ، در بخش دوم سخنانش ساخت موزه دفاع مقدس را کار ارزشی خواند و گفت : استفاده از لامپ های ال ای دی در نور پردازی های ، علاوه بر کاهش قابل ملاحظه مصرف انرژی ، در جذب مخاطبین موزه موثر است.

سرهنگ پاسدار محمد رجبی نیز در سخنانی با ذکر این نکته که در حال حاضر 35 هزار ایثارگر ، جانباز و یادگار دفاع مقدس در صحنه های مختلف خدمت رسانی به مردم کشور حضور دارند، به طرح السابقون اشاره داشت و گفت : در این طرح آثار ، خاطرات ، تصاویر و دل نوشته های ایثارگران جمع آوری و در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

وی با اذعان به اینکه نشر ارزشهای دفاع مقدس نیازمند حمایت همگانی است ، اظهار داشت : متاسفانه به دلیل نبود حمایت برخی دستگاهها و مردم، روند جمع آوری خاطرات و آثار دوران دفاع مقدس مطلوب نیست.

سرهنگ رجبی با اشاره به اینکه امنیت و آرامش کشور مدیون خون شهدا است ، تصریح کرد: ثواب زنده نگهداشتن نام شهدا و حفظ ارزشهای آن دوران کمتر از ساخت یک مسجد نیست .

این مسئول با اعلام آمادگی برای جمع آوری خاطرات رزمندگان صنعت برق ، متذکر شد: در حال حاضر کار ساخت موزه دفاع مقدس یزد جنب پارک آزادگان منطقه صفائیه یزد ادامه داشته و امیدواریم با تامین منابع مالی لازم تا پایان سال 95 به اتمام برسد.





سایت خبری یزد فردا

 


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

وزارت رهنگ و ارشاد اسلامی

پروانه انتشارپایگاه خبری "یزدفردا"
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا