یزدفردا "به همت حوزه هنری استان یزد نمایشگاه آثار عاشورایی عبدالحمید قدیریان دارنده  گواهی درجه یک هنری در رشته طراحی صحنه و لباس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نام «آسمان حسین» در مسیر راهپیمایی عظیم نجف تا کربلا برپا شد.
به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "همزمان با اربعین حسینی نمایشگاه نقاشی های عاشورایی استاد عبد الحمید قدیریان از هنرمندان بنام انقلاب و دفاع مقدس با عنوان «آسمان حسین» در موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا برگزار شد.
در این نمایشگاه 26 اثر رنگ روغن با موضوع عاشورایی در ابعاد 100 در 70 سانتی متر در معرض دید زائران و دلدادگان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قرار گرفت.
این آثار که به لحاظ منظر و محتوا کم نظیراند به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان یزد آماده و به نجف اشرف فرستاده شده است.
استاد قدیریان این آثار را با نگاهی مفهومی به مکتب عاشورا و فضای کربلا از منظر «ما رأیت الا جمیلا» (هیچ ندیدم جز زیبایی) در مدت چهار ماه تلاش بی وقفه خلق کرده است.
هدف از برپایی این نمایشگاه، نشان دادن گوشه ای از عظمت نهضت امام حسین(ع)، تبیین و ترویج فرهنگ و معارف عمیق عاشورایی و انتقال ارزش های اسلامی و پیام های مکتب عاشورا با زبان هنر به مخاطبان عنوان شده است.
قدیریان در خصوص تکنیکی که برای آثار این نمایشگاه انتخاب کرده، می گوید: در حالی که تکنیک اصلی خودم کمی انتزاعی‌تر از این است، می‌خواستم بگویم اگر اهل بیت (علیهم السلام) دنیایی هستند، که هستند، بُعد آسمانی دارند و این موضوع نباید فراموش شود. در نتیجه ترکیبی از رئال و سورئال را برای آثار این نمایشگاه انتخاب کردم.
این هنرمند که سال گذشته توفیق حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را داشته افزود: فضای حاکم بر مسیر راهپیمایی اربعین «آرمان شهر شیعه» را تداعی می کرد، آرمان شهری که در آن سکون معنی ندارد و همه پیوسته به سوی نوری عظیم در حرکتند. از این رو تصمیم گرفتم در راستای جهانی شدن عاشورا ادای تکلیف کنم.
قدیریان ادامه داد: به همین منظور از آنجایی که انسان به طور فطری به دنبال زیبایی است، بهترین روش معرفی عاشورا به جهانیان را کلام حضرت زینب(س) یافتم، کلماتی که رمزگشای معرفت عمیق به عاشورا است. بدین ترتیب تصمیم گرفتم تا از منظر «ما رأیت الا جمیلا» به عاشورا نگاه کنم و برای همین منظور است که عنصر «آسمان» برایم پررنگ شد و سعی کردم زیبایی های عاشورا را در اتفاقات آسمانی جستجو کنم تا بتوانم این گونه نسبت به حضرت اباعبد الله الحسین(ع) ابراز ارادتی داشته باشم.
عبدالحمید قدیریان متولد ۱۳۳۹ در تهران، کارشناس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر است. وی از سال ۱۳۶۰ فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه نقاشی را آغاز کرده و از سال ۱۳۶۵ در سینما مشغول به فعالیت شده است.
وی شرکت در بیش از ۴۵ نمایشگاه گروهی و برگزاری دو نمایشگاه انفرادی نقاشی و مجسمه‌ را در کارنامه فعالیت‌های تجسمی خود دارد.
کسب گواهی درجه یک هنری در رشته طراحی صحنه و لباس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضویت در گروه مدیران هنری فیلم «محمد رسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی، مدیر هنری فیلم «ملک سلیمان نبی(ع)» ساخته شهریار بحرانی، فیلم «ارتفاع پست» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، فیلم «مریم مقدس(س)» به کارگردانی شهریار بحرانی، طراحی صحنه فیلم «دایره سرخ» ساخته جمال شورجه و «حمله به اچ سه» ساخته شهریار بحرانی و ... از دیگر فعالیت های این هنرمند است.


http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_111538.jpeg
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_111539.jpeg

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_111540.jpeg

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

وزارت رهنگ و ارشاد اسلامی

پروانه انتشارپایگاه خبری "یزدفردا"
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

/94/aseman2.jpg" />

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا