یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رییس پلیس فتا آذرباییجان شرقی گفت : هر گونه استفاده از تصاوير شخصي ديگران در فضاي مجازي جهت بهره برداري هاي خاص جرم محسوب شده و قابل پيگيري است.
به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي شکايت احدي از شهروندان مبني بر اينکه فردي در يکي از شبکه هاي اجتماعي اقدام به انتشار تصاوير و استفاده از تصاوير شخصي و خصوصي وي کرده است، مراتب در دستور کار کارآگاهان پليس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمد قاسملو تصريح کرد: در ابتدا مستندات فني و تخصصي ادعاي شاکي از فضاي مجازي و تجهيزات مربوطه استخراج و فرد خاطي در فضاي مجازي مورد رديابي قرار گرفت و سپس نسبت به شناسايي متهم اقدام و وي جهت اخذ توضيحات به پليس فتا احضار شد.

اين مقام انتظامي افزود: متهم در ابتدا منکر موضوع شد و اعلام داشت از موضوع اطلاعي ندارد که مستندات پرونده به وي ارائه و زماني که راه گريزي نيافت مراتب را پذيرفت و علت اصلي کار خود را آزار روحي و رواني و صدمه به حيثيت شاکي اعلام کرد و در نهايت پرونده شامل مستندات، اظهارات، متهم و شاکي جهت سير مراحل قضايي به همراه آنان به دادسرا معرفي شد.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در پايان خاطرنشان کرد: انتشار تصاوير خانوادگي و شخصي در فضاي مجازي داراي آسيب‌هاي فراواني است که اين پرونده فقط يک نمونه از اين آسيب‌ها است پس بايد تلاش کنيم به هيچ وجه تصاوير خانوادگي و شخصي خود را حتي اگر از نظر ما غير قابل سوء استفاده مي باشد را در فضاي مجازي منتشر نکنيم چراکه با وجود نرم افزارهاي بازسازي تصاوير، مونتاژ و ... که ويژه ايجاد تغييرات در عکس ها مانند فتوشاپ هستند مي توان از اينگونه عکس ها بهره برداري کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا