یزدفردا"'بروکلی لوراتا لینچ ' دادستان نیویورک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، پلیس نیویورک روز پنجشنبه 2 زن را که تلاش می کردند بمب بسازند و آن را برای انجام عملیات تروریستی بکار ببرند بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه فرانسوی لوپوئن، این 2 زن عضو داعش تصمیم داشتند با ساخت این بمب در آمریکا به عملیات تروریستی اقدام کنند.
 
مقامات محلی اعلام کردند، این 2 زن به نام های « نوئل ولنتزاس» 28 ساله و « آسیا سیدیک» 31 ساله با ملیت آمریکایی تا روزهای گذشته در یک آپارتمان در محله کینز نیویورک زندگی می کردند.
 
بنابر این گزارش، این دو متهم از اوت سال 2014 میلادی تلاش زیادی می کردند تا با ساخت بمب به عملیات تروریستی در آمریکا دست بزنند.
 
این 2 زن که از سال 2013 میلادی تاکنون توسط یک مامور پوششی پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی) زیر نظر بودند بارها اعلام کرده بودند که عضو تروریست های داعش هستند و از آن ها حمایت می کنند.
 
دادستان نیویورک در ادامه اظهار داشت، سیدیک یکی از این دو متهم در سال 2009 میلادی اشعاری نوشته بود که توسط القاعده مورد استقبال و حمایت قرار گرفته است.
 
دادستان نیویورک تاکید کرد که اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده برای « ولنتزاس» یک قهرمان بدون چون و چرا بوده است.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا