استاندار یزد به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد پیامی صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمود زمانی قمی" در این پیام آورده است:
اميرالمومنين امام علي (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏ شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن وسیع می گردد.
علم و آگاهي نخستين شرط حيات مادي و معنوي يك ملت است و در تمام مكاتب بشري علم و علم آموزي از جايگاه ويژه اي برخوردار است.آنچه از جلوه هاي تمدن و ترقي در كشورها به چشم مي خورد دست آورد دانش،پرورش و تخصص مي باشد زيرا ملتي كه از نعمت دانش و سواد محروم باشد همواره زيردست كشورهاي قدرتمند مي ماند و از رشد فكري و فرهنگي نيز عقب زده مي شود.
از سوي ديگر، تاكيد و تشويق به كسب علم و دانش در دين مبين اسلام امري سفارش شده است و ما نيز براي اينكه جامعه و كشور اسلامي سربلند، عزيز و مستقلي داشته باشيم كه دست به سوي بيگانگان دراز نكند بايستي براي فرا گرفتن تمام دانش هاي مفيد بشري بيش از گذشته بكوشيم تا در رشته هاي مختلف و علوم مورد نياز افرادي متخصص و ورزيده به فعاليت و سازندگي كشور مشغول باشند.
با توجه به اهميت تثبيت پر افتخار چهلمين سالگرد باشكوه پيروزي انقلاب اسلامي ايران خوشبختانه دستاوردهاي علمي و پيشرفت هاي تخصصي منحصر به فردي در ساختار اين نهضت تحقق يافته است و اميدواريم به لطف پروردگار جوانان و نوجوانان در رشد روزافزون اين عرصه كوشا، پويا و سرشار از اميد تا تحقق جهشي چشمگير و موثر در رفاه مردم از هيچ كوششي فروگذار نكنند و كانون خانواده نيز در كنار ساير بسترهاي آموزشي زمينه جوانه زدن و نشاط آينده سازان وطن را فراهم سازد.
در پايان فرا رسيدن سال تحصيلي جديد را به معلمان و فرهنگیان سربلند و دانش آموزان خلاق و آينده ساز استان يزد تبريك و تهنيت عرض مي نمايم و براي همه تلاشگران عرصه دانايي و توانايي پيوند علم و ايمان را در مسير فتح قله هاي رفيع بهروزي و پيروزي را آرزومندم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا