معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به ضرورت افزایش نظارت ها در بازار بر برخورد جدی، سریع و قاطع ‌با احتکارکنندگان کالاهای ضروری و اساسی مردم تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز یکشنبه ۲۸ مردادماه ستاد تنظیم بازار استان به ریاست ‌"‌علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و با حضور ‌اعضای این ستاد و نمایندگانی از اتحادیه و تشکل های صنفی استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با اشاره به برگزاری هفتگی و مستمر جلسات ستاد تنظیم بازار استان، گفت: ‌لازم است با رعایت مصوبات و دستورالعمل های موجود در برخورد با محتکران و متخلفان که کالاهای اساسی و ضروری مردم را احتکار می‌کنند، برخورد قاطع، ‌سریع و جدی شود و این برخوردها براساس مدارک و مستندات ثابت شده باشد.
زینی وند با تقدیر از همراهی و همکاری نیروهای سپاه استان در کشف برخی انبار کالاهای احتکار شده، ‌بیان کرد: فضای عمومی کشور در شرایطی قرار دارد که هرگونه تغییر قیمت بی دلیلی می تواند موجب التهاب بیشتر بازار شود.
وی افزود: عوامل برخورد با محتکران باید نسبت به این مسئله حساسیت داشته باشند و اخبار موجود درباره انبارها بعد از بررسی دقیق اسناد، اعلام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ادامه داد: این کار، کاملا تخصصی است، ‌نیاز به نیروی کارشناس دارد و باید به گونه ای عمل شود که یک تلاش مثبت ، نتیجه و بازتاب منفی در جامعه و بازار نداشته باشد به همین دلیل فقط اخبار انبارهای متخلفی رسانه ای شود که احتکار آنها ثابت شده باشد و واقعاً کالاها و نیازهای اساسی مردم را احتکار کرده باشند.
زینی وند خاطرنشان کرد: لازم است بپذیریم که شرایط امروز کشور عادی نیست و این شرایط بر ما تحمیل شده است بنابراین باید با همکاری همه بخش ها و اعتمادآفرینی و امید در میان مردم، از این مسیر سخت عبور کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دبیر ستاد تنظیم بازار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالاها از افتخارات دولت تدبیر و امید است، گفت: در قالب این طرح از ۴۰ هزار انبار موجود در استان یزد، ‌٣٠ هزار واحد در سامانه ثبت شده است.
"‌محمدرضا علمدار یزدی"‌ ضمن تشریح اقدام های نظارتی ستاد تنظیم بازار استان، ‌ادامه داد: با نگهداری غیرمتعارف کالاهای اساسی از جمله غلات، گندم خوراکی، گندم دامی، جو، برنج سفید، ‌مواد پروتئینی، نهاده ها، حبوبات و انواع لوازم خانگی برخورد قانونی می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا