امام‌جمعه میبد در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان با تأکید بر تعامل با ادارات و نهادها گفت: خبرنگاران باید در عمق ادارات ورود کنند و کارهای مهم صورت گرفته را اطلاع‌رسانی کنند.

مراسم تکریم از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان میبد با حضور "حضرت آیت‌الله اعرافی" امام‌جمعه، "محمود زمانی قمی" استانداریزد، "کمال دهقانی فیروزآبادی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، "حسین فلاح" فرماندار، " علیرضا ابوالحسنی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد و جمعی از مسئولین در بیت حضرت آیت‌الله اعرافی (ره) برگزار شد.

امام‌جمعه میبد در این مراسم رسانه را ذی‌قیمت و ارزشمند خواند و گفت: مسئولین باید بدانند رسانه به‌عنوان ابزاری تأثیرگذار در جریان درست اطلاعات با حفظ ضوابط که هم نقد می‌کند و هم آگاهی جامعه را ارتقاء می‌بخشد یک جریان مبارک است.

حضرت آیت‌الله اعرافی با تأکید بر حفظ جایگاه و شخصیت اشخاص و مسئولین از سوی رسانه‌ها را ضروری و به صلاح جامعه دانست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه مسئولین باید از خبرنگاران حمایت کنند گفت: رسانه‌ها هم باید متخلق به اخلاق اسلامی و درست رسانه‌ای باشند که البته غالباً هم همین‌طور است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور مهارت افزایی و بالا بردن تخصص در رسانه و به‌روز بودن فنون ارتباطات را امری اجتناب‌ناپذیر خواند و تصریح کرد: برای پرداختن به این امر مهم در رسانه باید کارگاه‌های آموزشی برای افزایش دانش رسانه برای خبرنگاران برگزار شود.

امام‌جمعه میبد با تأکید بر تعامل با ادارات و نهادها گفت: خبرنگاران باید در عمق ادارات ورود کنند و کارهای مهم صورت گرفته را اطلاع‌رسانی کنند.

حضرت آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: همه مسئولین دستگاه‌ها ملزم به پاسخگویی درست به رسانه‌ها هستند و حتی اگر هزینه‌ای در این اطلاع‌رسانی ایجاد می‌شود از محل منابع دولتی پرداخت شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به مشکلات خبرنگاران بر تشکیل اتحادیه صنفی خبرنگاران در شهرستان میبد تأکید کرد و گفت: برای رفع مشکل باید نسبت به تشکیل اتحادیه صنفی خبرنگاران در شهرستان اقدام شود.

ایشان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در شهرستان میبد به نقش بی‌بدیل آن‌ها در رفع و یا کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت و افزود: تاکنون رسانه‌های میبد باوجود مطرح‌شدن این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه، ورود قوی به آسیب‌های اجتماعی نداشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسئولین شهرستان باید اولویت‌ها را به خبرنگاران تشریح و رسانه‌ها حول این محور گفتمان سازی کنند.

وی با اشاره به طرح‌های دشمن برای چهل‌سالگی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان با تمام توان برای نابودی نظام و انقلاب و ملت ایران به میدان آمده است و باید با همه توان مقاومت کرد.

امام‌جمعه میبد فعالیت رسانه‌ها و فضاهای مجازی در مسیر قانونی را خواستار شد و گفت: رسانه‌ها باید با دریافت مجوز فعالیت کنند.

"محمود زمانی قمی" استانداریزد هم در این جلسه با گرامی داشت سالروز شهادت شهیدصارمی، روز و هفته خبرنگار به اصحاب رسانه شهرستان میبد تبریک گفت.

زمانی قمی در خصوص طرح تفصیلی میبد هم در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران گفت: در خصوص تعیین تکلیف طرح تفصیلی میبد کارگروه زیربنایی در استانداری تشکیل‌شده و طرح به تصویب رسیده و به شورای عالی معماری ارسال‌شده است.

وی افزود: در این خصوص با محمد سعید ایزدی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری صحبت کردم وان شاءالله این موضوع هر چه زودتر حل شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا