معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌یزد در نشست کمیسیون کارگری استان با اشاره به شرایط حساس کشور در حال حاضر به ویژه در حوزه اقتصادی، تاکید کرد: تحریم‌ها نباید بهانه‌ای برای فشار به جامعه کارگری باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه کمیسیون کارگری استان به ریاست "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور "‌عباس حیدری" ‌مدیرکل دفتر امور سیاسی، ‌انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و اعضای این کمیسیون در استانداری یزد برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست گفت: صیانت از حقوق کارگران در شرایط اقتصادی امروز مسئولیت مشترک کارفرمایان و دستگاه‌های ‌مرتبط است.
طالبی ادامه داد: در این شرایط نباید تحریم ها بهانه‌ای برای فشار به کارگران و جامعه کارگری باشد همانگونه که بخشی از مشکلات کارگری ناشی از سوء مدیریت برخی واحدهای اقتصادی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها مسئولیت دار‌ند با حساسیت بیشتر مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را رصد و عمده تمرکز خود را بر پیشگیری از وقوع مسائل کارگری متمرکز کنند.
طالبی در خصوص صدمه های بدنی که در محیط های کار اتفاق می‌افتد، ‌گفت: لازم است دستگاه‌های مسئول با ‌جدیت این موضوع را مورد بررسی قرار دهند و با واحدهای متخلف که در امر آموزش کارگران و یا توجه به الزامات ایمنی کار کوتاهی کرده‌اند، برخورد قانونی لازم ‌انجام شود.
گفتنی است در این نشست اعضای کمیسیون کارگری استان به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل و رفع مشکلات جامعه کارگری استان پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا