مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در اين مراسم هدف از اجرای طرح توان افزايی بانوان را آشنايی فعالان مدنی و جوامع محلی با فرآيند سيستم تاب آوری دانست و از اجرای فاز دوم اين طرح با مشاركت دستگاه های مرتبط و موثر خبر داد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، آئين اختتاميه فاز اول طرح توان افزايی و تاب آوري اجتماعي زنان و خانواده هاي استان يزد با حضور «محمدعلی طالبی» معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار يزد، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده و مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري،‌ فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مدیران در اردوگاه آيت الله شهيد صدوقي(‌ره) سانيج برگزار شد.
‌مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در اين مراسم گفت: اجراي طرح ملي توان افزايي و تاب آوري اجتماعي در استان با امضاي موافقت نامه اي توسط استانداري يزد و معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري آغاز شد و هم اكنون پيشرفت موفق و اختتاميه فاز اول آن را شاهد هستيم.
«فاطمه دانش يزدي» افزود: اين طرح بر مبناي شناسايي ظرفيت ها و شاخص هاي موثر در حوزه بانوان و با تاكيد بر اهميت آموزش و مهارت افزايي براي زنان جامعه هدف مورد توجه قرار گرفته است.
دانش يزدي ادامه داد: هدف از اجراي اين طرح توان افزايي و آشنايي فعالان مدني و جوامع محلي با فرآيند سيستم تاب آوري، تعاملات اجتماعي جامعه در راستاي مواجه و عبور از چالش هاي اجتماعي و دست يابي به يک نقشه راه براي ارتقای تاب آوري محلات مي باشد.
وي بيان كرد: بر اساس اهداف كمي اين كارگاه آموزشي و مشورتي با حضور ٢٠ نفر از نمايندگان تشكل هاي اجتماعي و بومي به عنوان تسهيلگر اين طرح انجام شده است و در كنار آن از هر شهرستان ٢ نفر انتخاب شده و ٤ نفر نيز از سوي كانون مساجد معرفي شده اند كه  قسمت دوم برنامه با حضور ٢٦ نفر و در زمان آموزشي ٣٦ ساعته محقق شد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري با اشاره به ساير برنامه هاي اجرا شده بر اساس اين طرح، گفت:در موضوع تاب آوري عمومي دوره اي آموزشي با تاب آوران سطح يک برگزار شده و در اين جريان نيز سعي بر انجام ٦٠ ساعت كارگاه آموزشي-مهارتي بوده است.
دانش يزدي در پايان خاطرنشان كرد: اميد است امتداد اين طرح در فاز دوم نيز با همكاري دستگاه هاي مرتبط و به شكل مشاركتي صورت گيرد تا بتوانيم برنامه ها و اهدف آموزشي مورد نظر را در جامعه هدف بزرگ تر و با مخاطبان بيشتري به مرحله اجرا برسانيم تا اجتماع نيز از اثرات آن بهره مند شود.
گفتنی است برنامه ها و دوره هاي آموزشي مربوط به طرح توان افزايی و تاب آوري اجتماعي زنان و خانواده هاي استان يزد از سوی موسسه مردم نهاد «جمعيت پيام روشنی يزد» با حضور بانوان فعال اجتماعي از سراسر استان برگزار شد و فاز اول آن  نيز به پايان رسيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا