«فاطمه دانش» در نشست با نمايندگان بانوان دستگاه هاي اجرائي استان با اشاره به برنامه ریزی هاي وزارت كشور در حوزه بانوان با شعار " امنيت و نشاط زن، خانواده سالم و جامعه پوياست "، گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استاندري براي تحقق اين شعار در استان تمام ظرفيت و تلاش خود را به كار خواهد گرفت.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در اين نشست با بیان اینکه ايجاد اشتغال از دغدغه های اصلی مسئولان نظام و دولت است، بيان كرد: به حوزه اشتغال در کشور كه بیشترین بیکاران آن را نیز زنان تشکیل داده اند، باید نگاه و توجه جدی شود.
«فاطمه دانش يزدي» افزود: با توجه به ساختار زندگی سنتی آسیب های بسیاری زنان و دختران را تهدید می کند و فضاهاي مجازي و ماهواره که با فرهنگ سنتی ما متفاوت است باعث افزايش آسیب های اجتماعی می شود.
وی تاکید کرد: افزایش توانمندی های بانوان در حوزه های مدیریتی، کارآفرینی، سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنري و ورزشي به منظور بهره مندی در فرآیند توسعه متوازن و همه جانبه کشور می تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند.
دانش با بیان اینکه جلب مشارکت صاحب نظران، کارشناسان و نخبگان از تمامی گروه ها و سليقه ها با هدف همگرایی و هم افزایی نقش مهمی در توسعه کشور دارد، گفت: ارتقای نقش زنان در کاهش نرخ بیکاری با اولویت بانوان تحصیل کرده و افزایش کمّی زنان در پست‌های مدیریتی و قانونگذاری تاثیر به‌سزایی در روند توسعه كشور و استان دارد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري ادامه داد: رویکرد دولت تدبير و اميد به حوزه زنان و خانواده برنامه محور است و پیگیری و بررسی مشکلات آنها در دستورکار قرار دارد، آنها نیز باید برنامه ها و گزارشات خود را مستند سازی و ارائه دهند.
دانش در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: دستگاه های اجرایی استان در کنار اقداماتی که در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی انجام می دهند، لازم است توجه داشته باشند که با یک نگاه محلی و بومی اين آسيب ها را بررسی کنند و با این دید، راهکارهایی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان ارائه دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا