معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در گفتگو با شبکه استانی یزد با تسلیت درگذشت دو نوجوان فوتبالیست یزدی در گرجستان گفت: به محض اطلاع از این حادثه، هماهنگی‌هایی را با اداره‌کل ورزش و جوانان و همچنین دادستان محترم مرکز استان انجام دادیم و این آمادگی وجود دارد که با تکمیل اطلاعات، اقدام هماهنگی را در استان در راستای رسیدگی به موضوع و برخورد قانونی با متخلفان احتمالی انجام دهیم.

فوت دو نوجوان یزدی در گرجستان , این روزها یزد و یزدی ها را متاثر و داغدار کرده است.

واکنش مقامات یزدی به حادثه تلخ دو نوجوان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در گفتگو با شبکه استانی یزد با تسلیت درگذشت دو نوجوان فوتبالیست یزدی در گرجستان گفت:
به محض اطلاع از این حادثه، هماهنگی‌هایی را با اداره‌کل ورزش و جوانان و همچنین دادستان محترم مرکز استان انجام دادیم و این آمادگی وجود دارد که با تکمیل اطلاعات، اقدام هماهنگی را در استان در راستای رسیدگی به موضوع و برخورد قانونی با متخلفان احتمالی انجام دهیم. همچنین نمایندگی وزارت امور خارجه قرار شد از طریق سفارت ایران در گرجستان اطلاعات کامل دریافت می شود 

💠ورود دادستانی به مسئله فوت دو دانش آموز یزدی
در پی فوت دو دانش آموز یزدی در اردوی خارجی یک باشگاه ورزشی، دادستان یزد دستور رسیدگی ویژه به موضوع از جنبه عمومی جرم صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد در این رابطه ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های داغدار این حادثه، گفت: با عنایت به وصول گزارشی مبنی بر اعزام تعدادی از نوجوانان استان از استان یزد به کشور گرجستان تحت عنوان اردوی آمادگی فوتبال که منجر به غرق شدگی و فوت دو نوجوان گردید مراتب جهت بررسی دقیق ابعاد این مسئله در دستور کار قرار گرفت.
علی اکبر شمس اظهار داشت: لازم است موضوع از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص تخلفات و ارتکاب احتمالی جرم در موضوع ارز نیز تحقیقات دقیق صورت پذیرد.
این مقام قضایی در دستور خود به معاون دادسرای یزد، تأکید کرد: باید با ارجاع پرونده به احدی از بازپرسان با سابقه و اعمال نظارت قانونی، در کوتاه ترین زمان ممکن از دست اندکاران ورزش استان و همچنین متولیان اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور تحقیق لازم صورت پذیرد و متخلفین و مجرمین احتمالی در هر رده و جایگاهی مورد تعقیب قرار گیرند.
وی تصریح کرد: در خصوص جنبه خصوصی جرم با دعوت و تحقیق از اولیاء دم نوجوانان در صورت اعلام شکایت با یافتن مسیر قانونی و در چهارچوب مقررات قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری نیز باید اقدام قانونی معمول گردد.
شایان ذکر است پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد مبنی بر بررسی دقیق ابعاد این مسئله، اولیاء دم نوجوانان فوت شده و تنی چند از نوجوانان بازگشته از این سفر و مدیر کل ورزش و جوانان استان به  دادسرا احضار و مراتب مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد قبل از اقدام به این اردو با هیچ یک از نهادهای مسئول در استان هماهنگی صورت نگرفته و 12 نوجوان 13ساله فراگیر باشگاه ورزشی صرفا همراه با یک زوج و دو فرزندشان به این سفر برده شده اند و علاوه بر اخذ ارز دولتی، مبالغی هم از والدین این نوجوانان تحت عناوین مختلف اخذ گردیده است.
گفتنی است پیرامون این حادثه تلخ یکی از رسانه ها نیز اقدام به شایعه پراکنی و انتشار مطالب غیر واقع نموده بود که توسط ضابطین قضایی به دادسرا دعوت و اقدام  قانونی  صورت گرفت/ا


میگویند آنها عضو یک مدرسه فوتبال بوده اند و برای یک اردوی تفریحی خارج از ضابطه به گرجستان رفته بودند.
نوجوانانی با سن 13 تا 15 سال که بخاطر تب فوتبال و نابسامانی های فضای آن امروز دیگر در بین ما نیستند.
اما چند نکته:
اداره ورزش و جوانان یزد اعلام کرده این سفر فاقد مجوز بوده و این یعنی  آن اداره رسما مسول نمیباشد!!!

مقامات امنیتی و قضایی قول به پیگیری و برخورد با متخلفین داده اند.....
خانواده های داغدار هم صحبتهای مهمی دارند....

اما یک نکته را فراموش کردیم, چطور یک مدرسه فوتبال 33 دانش آموز نوجوان را (نه یک نفر را) با توجیه سفر تفریحی از شهر کوچک یزد ازمیان اینهمه دستگاههای مسول و متولی عبور میدهد و هیچکس در هیچ کجا به آنها ایرادی نمیگیرد, و حالا این اتفاق غمبار می افتد......
براستی چرا؟؟؟!!!!

 در ادامه گفتگوی تامل برانگیز مدیرکل  سازمان ورزش و جوانان استان یزد در این رابطه را با هم می بینیم :ما خبر نداشته و نداریم !!!!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا