یزدفردا:هیأت دانش‌آموزی مهدی فاطمه(عج) وابسته به فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) پنج‌شنبه چهارم تیرماه در مرکز فرهنگی آستان مقدس سید نصرالدین(ع) میزبان سرکار خانم امینی بود و با مهدی‌یاوران جوان خود پیرامون موضوع ازدواج بحث نمود.

به نقل از خبرنگار فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج)؛ در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان هیأت دانش‌آموزی مهدی فاطمه(عج) در جلسه‌ای صمیمی که با ضیافت افطار همراه بود موضوع ازدواج را انتخاب کرد و خانم امینی؛ مشاور و استاد دانشگاه پیرامون گام‌های لازم برای داشتن یک ازدواج خوب سخن گفت.

 امینی در جمع پرشور مخاطبان خود اظهار داشت: شاید چنین سؤالی برای همه دختران و پسران پیش بیاید که برای خوشبختی در زندگی مشترک چه اعمال و رفتاری را باید انجام دهیم؟ وی در ادامه به گام‌هایی که برای شکل‌گیری یک انتخاب صحیح و ازدواج خوب باید طی شود اشاره کرد. و گفت: گام اول انتخاب خود قبل از انتخاب دیگری است؛ در این مرحله لازم است در ابتدا خود را بشناسیم و از خود این سؤال را بپرسیم که برای چه ازدواج می‌کنم تا بتوانیم فرد دیگری را بشناسیم و انتخاب درستی داشته باشیم.

گزینش معیار مناسب با خود، گام دوم بود که در ادامه بیان شد. امینی تصریح کرد: در این زمینه  باید معیارهای خود را اولویت‌بندی کنیم به عبارتی نکات مهم را از طرف مقابل بپرسیم به نکاتی که خانواده باید بپرسند یا نکاتی که واقعاً نیازی نیست توجه زیادی نداشته باشیم؛ مثلا باید صادق بودن فرد را بپرسیم و محل کار و چگونگی آن را به خانواده بسپاریم.

وی ادامه داد: گام سوم درجه‌بندی معیار است که این مرحله به دو دسته تقسیم می‌شود: الف. معیارهای درجه یک اعم از ایمان، اعتقادات و.. ب. معیارهای درجه دو که شامل مواردی می‌شود که فرد دوست دارد همسر آینده‌اش چنین خصوصیاتی را داشته باشد. وی در ادامه به گام چهارم یعنی خواستگاری اشاره نمود و  به چندین نکته مهم پیرامون سوالاتی که باید در جلسه خواستگاری پرسیده شود اشاره کرد.

امینی گفت: گام پنجم تحقیق است؛ یک فرد با داشتن ویژگی‌هایی از قبیل باحوصله بودن، آشنا بودن با معیارهای فردی، پخته بودن و... به امر تحقیق بپردازد دامنه تحقیقات هم باید گسترده باشد. گام بعدی رفتن به مشاوره است؛ مشاوری که از اعضای فامیل نباشد و دایره بیرون را نیز ببیند چون افراد خانواده خواه ناخواه با احساسات تصمیم می‌گیرند.

وی در آخر به توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع) به عنوان مهمترین گام اشاره کرد و افزود: در این گام با انجام دادن همه مراحل به درستی اول به خداوند توکل نموده و به ائمه اطهار(ع) متوسل می‌شویم و خوشبختی خود را از خداوند و ائمه(ع) طلب می‌کنیم.

گفتنی است مهدی‌یاوران در پایان این جلسه نماز مغربین را به جماعت اقامه نمودند و پس از آن میهمان سفره افطاری هیأت دانش‌آموزی مهدی فاطمه(عج) شدند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا