یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :افراد سود جو با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان ،با سوء ‌استفاده از احساسات مردم در ماه مبارك رمضان اقدام به كلاهبرداري پيامكي و اينترنتي تحت عنوان هاي پرداخت زکات فطريه به موسسات خيريه يا واريز وجه جهت انجام امور خير مي نمايند.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"كلاهبرداران با استفاده از عناوين دروغين پس از جلب اعتماد شهروندان مبالغي را از آنها اخذ و اقدام به كلاهبرداري مي كنند. برخي افراد سودجو و كلاهبردار نيز با راه اندازي سايت‌هايي جعلي با استفاده از عناوين فريبنده و اعلام وابستگي به موسسات خيريه، کميته امداد يا سازمان‌هاي مورد وثوق مردم، تحت عنوان کمک به نيازمندان يا آزادسازي زندانيان نيازمند در فضاي مجازي با جلب اعتماد كاربران به منظور جمع‌آوري فطريه و وجوهات شرعي اقدام به كلاهبرداري مي كنند.

در ادامه به مواردي که کاربران با رعايت آن­ها مي توانند از به دام افتادن در دام اينگونه كلاهبرداران در امان بمانند اشاره مي­شود:

هموطنان عزيز و گرامي که قصد دارند فطريه ، کفاره روزه يا  ديگر وجوهات شرعي خود را از طريق فضاي مجازي يا تلفن‌بانک پرداخت نمايند، مي‌توانند فطريه يا کفاره روزه خود را  از طريق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌هاي جمعي (راديو ، تلويزيون و ...)  اقدام به اعلام شماره حساب‌هاي رسمي خود مي‌کنند، پرداخت نمايند و از واريز فطريه يا کفاره روزه خود به حساب‌هاي نامعتبر و شخصي افراد خودداري نمايند.

شهرونداني که قصد پرداخت فطريه يا کفاره روزه خود از طريق تلفن‌بانک، اينترنت بانک و سايت‌هاي معتبر کميته امداد امام خميني(ره) را دارند نيز دقت داشته باشند تا در دام سايت هاي جعلي موسوم به فيشينگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت ، موارد ايمني چون بررسي آدرس اينترنتي و وجود گواهينامه ssl   را در نظر بگيرند.

شهروندان مي‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمي گزارش نمايند. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا