یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي گفت: با حفظ حيا و انديشه و رعايت کليه مسائل اخلاقي و اعتقادي در فضاي مجازي مي توان از اين فضا و اينترنت بهتر استفاده کرد.



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"سرهنگ محمد "قاسملو " در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي اجراي برنامه هاي آموزشي، رئيس اداره ي تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا استان با حضور در دانشگاه جامع علمي کاربردي مخابرات آذربايجان شرقي،آموزش هاي لازم مربوط به فضاي مجازي را براي دانشجويان ارائه داد .

اين مقام انتظامي با بيان دو حديث از پيامبر( ص) و حضرت علي (ع) با موضوع حفظ حيا و انديشه درست تصريح کرد : وظيفه ي همه ي کاربران فضاي مجازي اين است که در مراودات خود در اين فضا حيا را حفظ کنند البته نه صرفاً حيا بلکه بايد ما تلاش کنيم کليه مسائل اخلاقي و اعتقادي خود را رعايت کنيم.

وي افرود: ما بايد از اين نعمت الهي براي انتقال انديشه ها و اعتقادات مذهبي خود استفاده کنيم در حقيقت فضاي مجازي و اينترنت فضايي بسيار مساعد براي انتقال انديشه ها و غيره  مي باشد .

وي تصريح کرد : در بسياري از موارد پرونده هايي تشکيل ميشود که متاسفانه عدم رعايت مسائل اخلاقي و اعتقادي بويژه حيا منجر به اين مي شود که فرد خيلي از خطهاي قرمز را در اين فضا رد مي کند و به دليل عدم آگاهي از مسائل حقوقي و قانوني جرمي را مرتکب مي شود و ندانسته و ناخواسته يا در دام ديگران گرفتار ميشود يا فضاي مجازي را مسموم مي کند.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در پايان خاطرنشان کرد : به کليه کاربران توصيه مي کنيم حتماً مراتب مطرح شده را مد نظر داشته باشند تا هميشه و در همه جا از اين فضا استفاده بهينه کنند و در اين صورت است که مي توان گفت از اينترنت درست و صحيح استفاده کرده ايم.

گفتني است در اين جلسه مطالبي در زمينه هاي مختلف از جمله نحوه ي استفاده از دستگاههاي خودپرداز ، پوزهاي فروشگاهي و شبکه هاي اجتماعي ، هکرها ،کلاهبرداران اينترنتي ارائه و به سئوالات دانشجويان پاسخهاي لازم ارائه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا