یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :با تلاش ماموران پليس فتا استان چهارمحال و بختياري فردي که از طريق يکي از نرم افزارهاي شبکه هاي اجتماعي اقدام به كلاه برداري مي نمود، دستگير شد.



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"رئيس پليس فتا استان چهارمحال و بختياري در تشريح جزييات اين خبر گفت: فردي با مراجعه به اين پليس و ارائه مرجوعه قضايي مدعي شد كه در شبکه اجتماعي "بي تالک" با شخص مونث كه خود را خانمي مطلقه معرفي نمود، آشنا شدم و پس از چند روز چت کردن و گفتگو ، از من درخواست كمك كرد من هم مبالغي به حساب وي واريز كردم ولي متوجه شدم كه مورد كلاهبرداري قرار گرفته ام.

سرهنگ " قاسم جعفريان " ادامه داد: با تشکيل پرونده ماموران اقدامات خود را جهت شناسايي متهم يا متهمان آغاز و پس از بررسي هاي فني و تخصصي موفق به شناسايي و دستگيري يك نفر متهم شدند.

اين مقام انتظامي گفت: متهم جواني 20ساله است که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه شد اما در ادامه با ديدن مستندات به بزه انتسابي خود اعتراف كرد.

سرهنگ "قاسم جعفريان" در ادامه بيان داشت با بررسي هاي بعمل امده مشخص گرديد كه متهم با ارسال تصاويري جعلي با پوشش نامناسب و تغيير صداي خود با استفاده از نرم افرازهاي تغيير صدا و با كسب اعتماد شاكي ، جهت ادامه ارتباط و ملاقات حضوري با وي درخواست واريز مبالغي را به يك شماره حساب مي كرد.

سرهنگ "جعفريان" ضمن عنوان اين موضوع كه در تحقيقات بعدي مشخص شد متهم براي كسب اعتماد بيشتر شاكي از شماره حساب مادر خود استفاده مي كرد، ادامه داد، پس از تكميل تحقيقات، متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

وي هشدار داد: يکي از عوارض استفاده ناصحيح و آثار منفي اين نوع شبکه ها ايجاد روابط نامناسب اخلاقي بين کاربران است.

رييس پليس فتا چهارمحال و بختياري گفت: معمولا شبکه هاي اجتماعي ابزارها و امکاناتي را در اختيار کاربران خود قرار مي دهند که فرد مي تواند تصاوير، ويدئوها و اطلاعات خصوصي خود را در صفحه شخصي خود قرار دهد.

"جعفريان" افزود : متاسفانه ديده مي شود کاربران در اين فضا به افرادي اعتماد مي کنند که هويت واقعي آنها مشخص نيست که در ادامه مي تواند مشکلات زيادي براي آنها به وجود آورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا