سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / در این جلسه طرح جامع شهر طبس با کسب ۱۷ رای موافق از مجموع ۱۹ رای و طرح جامع دیهوک نیز با کسب ۱۸ رای موافق از مجموع ۱۹ رای به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی رسید.

 

طرح جامع طبس یک مرحله روند تصویب را در استان یزد طی کرده بود، با الحاق این شهر به خراسان جنوبی و بنا به تقاضای شهرستان و استان این طرح بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه طبس به عنوان سومین شهر استان بود که تاکنون طرح جامع شهری آن به تصویب نرسیده است افزود: طرح هادی این شهر در سال ۸۷ تدوین شده و تاکنون کارها بر اساس آن پیش رفته است.

علی کاظمی با اشاره به آغاز تدوین طرح جامع این شهر در سال ۸۸ عنوان داشت: این طرح در تیرماه سال ۹۱ در شورای برنامه ریزی و توسعه یزد به تصویب رسید و فروردین ماه سال گذشته نیز شواری اسلامی شهر طبس تقاضای بررسی مجدد آن در خراسان جنوبی را داشتند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح در کارگروه امور زیربنایی استان به تصویب رسیده و نیاز به تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان را دارد.

کاظمی با بیان اینکه این طرح برای افق ۱۴۰۳ پیش بینی شده است، بیان داشت: جمعیت افق طرح در سال ۱۴۰۳ حدود ۴۶ هزار و ۵۳ نفر در نظر گرفته شده است.

وی نرخ رشد جمعیت در این طرح را ۲.۱ درصد عنوان کرد و گفت: طبق این طرح تا سال ۱۴۰۳ باید حدود ۱۱ هزار نفر رشد جمعیت در طبس را داشته باشیم.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این طرح مساحت محدوده شهر یک هزار و ۹۶۷ هکتار در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در طرح جامع طبس مساحت حریم شهر هفت هزار و ۴۸۵ هکتار پیش بینی شده است.

کاظمی با بیان اینکه در این طرح نقش غالب اقتصادی طبس، صنعت در نظر گرفته شده است، عنوان داشت: طبق این طرح نسبت اشتغال در بخش کشاورزی ۳.۸ درصد، در بخش صنعت ۵۱.۳ درصد و در بخش خدمات نیز ۴۴.۹ درصد در نظر گرفته شده است.

در این جلسه طرح جامع شهر طبس با کسب ۱۷ رای موافق از مجموع ۱۹ رای و طرح جامع دیهوک نیز با کسب ۱۸ رای موافق از مجموع ۱۹ رای به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا