استاندار یزد گفت: افزایش تعاملات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری ایران و پاکستان به عنوان یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید می تواند الگویی برای کشورهای مسلمان باشد.

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سید محمد میرمحمدی" روز یکشنبه 26 بهمن ماه، در نشستی با" نور محمد جدماني"، سفیر پاکستان و هیات همراه كه در استانداري يزد برگزار شد، با اشاره به زمینه های فرهنگی مشترک مردم ایران و پاکستان در زمینه های مختلف و رفت و آمدهای خویشاوندی دو طرف افزود: این مسائل ایجاب می کند همکاری های ایران و به ویژه استان یزد و پاکستان در حوزهای اقتصادی، صنعتی و گردشگری افزایش یابد.
وی اظهار کرد: با توجه به اقتضائات امروز جهان و احساس همبستگی فرهنگی ایران و پاکستان، مسائل یکدیگر را بهتر می فهمیم و متوجه می شویم و همه این همبستگی ها زمینه ساز امنیت بیشتر است.
استاندار یزد، با اشاره به اینکه هر دو کشور از بازارهای خوبی برخوردارند، ادامه داد: ایران به عنوان کشور در حال پیشرفت از ظرفیت ها و توانمندی های بالایی در زمینه های مختلف برخوردار است و استان یزد نیز ظرفیت های بالایی در زمینه های مختلف از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارد.
میرمحمدی یادآور شد: پاکستان نیز از ظرفیت های خوبی در حوزه های مختلف برخوردار است، در ارتباط با گندم، برنج، کنجد و مواد مختلفی که در صنایع به کار می رود، می توانیم در این حوزه ها همکاری داشته باشیم.
وی، با اشاره به پیشرفته بودن صنعت نساجی استان یزد گفت: در این بخش پاکستان از نظر تولید پنبه نقطه قوتی به حساب می آید و می تواند به ما کمک کند.
نماینده عالی دولت در استان یزد خاطرنشان کرد: فکر می کنم در زمینه مسائل فرهنگی، صنعتی و گردشگری می توانیم با پاکستان همکاری های خوب و موثری داشته باشیم.
میرمحمدی اضافه کرد: در ارتباط با مبادلات فی مابین هم با توجه به انواع محصولاتی که وجود دارد، می توانیم مواد مورد نیاز را از پاکستان وارد و محصولاتی را به این کشور صادر کنیم.
استاندار یزد، با تاکید بر لزوم آمادگی برای همکاری های بیشتر به تناسب تغییرات و تحولات جهانی گفت: طبیعی است که با توجه به مبانی اعتقادی دو کشور، این همکاری ها می تواند از انسجام و قوام بالایی برخوردار باشد و روابط بین ما الگویی برای همه کشورهای اسلامی باشد به نوعی زمینه ساز همبستگی جهان اسلام باشد.
میرمحمدی اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به روابط خویشاوندی برخی ایرانی ها و پاکستانی ها و زمینه های پیشرفتی که الان در این کشور فراهم شده در پیشبرد اهداف منطقه ای موثر باشد.
وی ادامه داد: با سیاست های دولت تدبیر و امید در توسعه صلح و دوستی با کشورهای منطقه و بخصوص کشورهای مسلمانان قطعا پاکستان به عنوان یار و یاور ایران و یک کشور برادر در اولویت قرار دارد و امیدواریم شاهد توسعه روابط و جبران نیازهای همدیگر باشیم.
عالي ترين مقام اجرايي استان یادآور شد: سیاست دیگر دولت دکتر روحانی حمایت جدی از بخش خصوصی است به همین دلیل هماهنگی بسیار خوبی میان دولتی ها و بخش خصوصی و تعاونی های این استان بوجود آمده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به درخواست سفیر پاکستان در زمینه مشاوره در مورد زندانیان پاکستانی در یزد اظهار داشت: افراد پاکستانی که به دلیل قاچاق مواد مخدر در ایران زندانی شدند، باید مطابق قانون با آنها برخورد شود و همان برخوردی که با ایرانی ها می شود، با غیر ایرانی ها نیز صورت خواهد گرفت اما مذاکرات بین دو کشور می تواند در این زمینه صورت گیرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا