یزدفردا :با حکم الیاس حضرتی تنها یزدی عضو شورای مرکزی اعتماد ملی و رییس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی برکنار شد .

یک سئوال که ذهن تمامی کسانی که از ابتدای شکل گیری اعتماد ملی با این حزب همراه بوده اند وبه آن دلبسته بودند آزار می دهد این است که از سال 88 تا کنون که اعتماد ملی بر لبه پرتگاه بود خیلی ها خود را کنار کشیده بودندو تا جاییکه اکثر کنگره های این حزب در سکوت خبری برگزار می شد .

و در این بین بودند افرادی که با مشکلات عدیده بازهم پرچم اعتماد ملی در ایران و استانها همچنان برافراشته نگاه داشته و بسیاری از فرصت های خود را به دلیل همین امر از دست داده اند  ولی از عهدی که با اعتماد ملی بسته بودند دست نکشیدند .

و در انتخابات های پس از 88 با تمام توان خود برای اهداف حزبی خود از هیچ تلاشی فروگذار نکردند هرچند که پیروزان انتخابات های صورت گرفته ، قبل از انتخاب اعتماد ملی را حزب می دانستند و پس از انتخاب آنها را فردی قضاوت می کردند .

با عنایت به ابلاغ جناب حضرتی مبنی بر حذف افراد از سمت ها بدون در نظر گرفتن توانایی آنها و همچنین وفاداری آنها اینگونه تداعی می شود که احزاب که خود باید الگوی دموکراسی باشند خود نیز نمونه ای کوچک از فضای حاکم برجامعه شده اند و هرکس هر زمان که قدرت یافت براساس سلیقه هرگونه رفتاری را که تشخیص می دهد، اجرا می کند و دورنمای آن را می توان به عدم اعتماد مردم به احزاب در ادوار مختلف دانست  و نتیجه آن هم قصه پرغصه احزاب ایران می شود .

جالب ترین نکته در حذف خمیدکارگر از رییس کمیته اطلاع رسانی اغتماد ملی توسط الیاس حضرتی را می توان به عدم اعتماد احزاب به استانها و شهرستانها دانست.

 پایتخت نشینان همچنان بر این اعتقادند که استانها تنها برای هزینه دادن عضو احزاب می شوند والبته حق هیچگونه دخالتی در تصمیمات احزاب در ایران ندارند و تنها زمانی که قرار است هزینه داد ، می توان از انها در مسئولیت های مختلف استفاده نمود و زمانی که به آنها نیازی نیست می توان با یک حکم آنها را برکنار کرد .

ناگفته نماند که در مشروعیت حکم زننده هم مشکلات قانونی وجود دارد و امید واریم که تمام تصمیم گیران احزاب در ایران به جای انحصار طلبی اجازه حضور حداکثری اعضا در تصمیمات و مسئولیت های مختلف را بدهند .

با حکم الیاس حضرتی؛ حجت نظری رییس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی شد.

هرچند که حجت الاسلام بیگدلیمعتقدند : «با توجه به‌تخلفات بَیِّن و آشکاری که در خصوص انتخاب اعضای شورای مرکزی رخ‌ داده و برخلاف نص‌ صریح ماده ۱۷ عمل شده، قطعا انتخابات شورای مرکزی‌ باطل است و تایید‌ نمی‌شود.»



🔹الیاس حضرتی، قائم مقام حزب اعتماد ملی در حکمی حجت نظری را به عنوان رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی این حزب منصوب کرد.



◽️متن این حکم به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جناب آقای حجت نظری، نظر به تعهد و حسن سوابق جنابعالی، به موجب این حکم شما را به عنوان رییس «کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی» و نیز مدیر روابط عمومی حزب منصوب می‌کنم.

همچنین با قدردانی از زحمات جناب آقای حمیدرضا کارگر، انتظار می‌رود تمام عزیزان فعال در حوزه رسانه، در انتقال تجهیزات و حساب‌های کاربری رسانه‌ها و کانال‌های ارتباطی حزب به جنابعالی به عنوان مدیر مسئول این رسانه‌ها اقدام کنند.

الیاس حضرتی، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا