معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد‌ با بیان اینکه ٨٠٠ نوع کالای متنوع و چندین برند معروف کشور در استان یزد تولید می‌شود به هیئت تجاری پاکستانی اطمینان داد برای خرید و تجارت کاشی و سرامیک جایی بهتر و مطمئن‌تر از استان یزد وجود ندارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌روز یکشنبه ٢٤ تیرماه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در نشستی با هیئت تجاری پاکستان که در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، گفت: کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان مشترکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی زیادی با یکدیگر دارند و به عنوان مثال "‌اقبال لاهوری" ادیب و شاعر پاکستان مانند شعرای بزرگ ما، ‌در ایران شناخته شده است.
"علی زینی وند" ‌ادامه داد: با توجه به حضور بیش از پنج هزار نفر از مردم استان یزد در پاکستان، یزد می تواند مکان مناسبی برای گسترش روابط تجاری و بازرگانی میان تاجران یزدی و پاکستانی باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های صنعت کاشی و سرامیک در استان، ‌افزود: ‌نزدیک به ٧٠ واحد تولیدی فعال کاشی در این استان وجود دارد و ٤٠ واحد دیگر نیز درحال ساخت و آماده بهره برداری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با اشاره به فعالیت جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی برای اقدامات علمی و دانش روز در صنعت کاشی و سرامیک خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار نفر در واحدهای تولید کاشی و سرامیک ‌در استان مشغول کار هستند و یزد با تولید بیش از ٥٠ درصد کاشی و سرامیک کشور ، بزرگترین استان تولیدکننده این محصول در ایران و نهمین تولید کننده ‌کاشی و سرامیک در جهان است.
زینی وند با اشاره به موارد مطرح شده از سوی تاجران پاکستانی در این نشست، ‌گفت: بسیاری از مشکلاتی که هیئت پاکستانی از آن انتقاد دارند ناشی از وجود دلالان، تعرفه های بالای واردات در کشور پاکستان و خرید از مبادی غیررسمی است.
وی ادامه داد: راه حل این مسائل در دست خود بازرگانان پاکستانی است و برای کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت محصولات، جلوگیری از کلاهبرداری ‌های احتمالی از سوی افراد غیر رسمی و حفظ سرمایه، این هیئت تجاری باید گروه یا فردی را به عنوان نماینده خود برای هماهنگی با سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان، ‌اتاق بازرگانی و انجمن کاشی استان یزد معرفی کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود: ‌در استان یزد ٨٠٠ نوع کالای متنوع از جمله برخی برندهای معروف کشور تولید می شود و این آمادگی وجود دارد که در سایر حوزه ها ازجمله صنایع دستی و در صنعت نساجی با گروه های تجاری کشور پاکستان همکاری کنیم.
وی به هیئت تجاری پاکستانی اطمینان داد برای خرید و تجارت کاشی و سرامیک جایی بهتر و مطمئن‌تر از استان یزد وجود ندارد.
زینی وند در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مردم استان یزد افرادی مورد اعتماد، امانت دار، با صداقت و دقیق در تولید و معامله هستند و دولت نیز از فرآیند تجارت در این استان ‌کاملا حمایت می کند.
گفتنی است هیئت تاجران و بازرگانان پاکستانی در این نشست برای خرید محصولات کاشی و سرامیک و برقراری روابط تجاری با استان یزد اعلام آمادگی کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا