...

 محمد مهدی جوادیان زاده  در جمع بسیجیان ادارات استان یزد  با اشاره  به سخنان مقام معظم رهبری  که فرمودند  روحیه بسیجی روحیه ای است که اگر در هر منطقه و هر نقشه ای بوجود آید فعالیت ، نشاط ، حرکت و حیات را مضاعف و چندین برابر می کند و این معنای بسیج  است  ،اظهارداشت : ما در مسئله آب هم به روحیه بسیجی  نیاز داریم  و  بسیجیان نباید نسبت به  مسائل آب  بی تفاوت باشند ، بسیج می تواند کمک کند ،راهکار بدهد و  با روحیه بسیجی می توان یک مسیر درست  را طی کرد و رو به جلو حرکت نمود.

وی ادامه داد : ما نیاز به توسعه اجتماعی داریم که در این راستا باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه خود قرار دهیم و فراموش نکنیم که هر توسعه ای  با وجود آب امکان پذیر است ، منابع آب استان محدود است و ما فرهنگ صرفه جوئی و قناعت را که  از گذشتگان  به ما  ارث رسیده  را  فراموش کرده  و زندگی مسالمت آمیز با کویر را  از بین برده ایم.

این مقام مسئول  افزود: ما باید منابع آب موجود را حفظ نموده و از آلودگی آن جلوگیری نمائیم و اجازه ندهیم تا برداشت  و حفاری غیر مجاز صورت بگیرد و افرادی که منافع خود را بر منافع  جامعه  ترجیح می دهند، خواسته یا نا خواسته دشمن جامعه هستند چرا که با اضافه برداشت و حفر چاه غیر مجاز  به منابع آبی تجاوز  می نمایند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد  در پایان سخنانش  خاطر نشان ساخت: برای دست یابی  به توسعه پایدار استان باید با  افرادی که مصرف بی رویه در بخش کشاورزی ، صنعت ، شرب و بهداشت  دارند  مقابله نمائیم  و فرهنگ صرفه جوئی که  در گذشته جزئی از شخصیت یک یزدی بوده را دوباره احیاء نمائیم و مصرف گرائی را کنار بگذاریم و بسیج این توانمندی را دارد تا دراین زمینه کمک نماید.

  در ادامه  مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی  آب و فاضلاب کشور اظهارداشت:   اگر به ضرورت مدیریت مصرف  در تمامی حوزه ها توجه نشود تغییری  هم ایجاد نمی شود و ما نباید خواسته را با نیاز اشتباه بگیریم  و  باید از ادارات شروع شود و ادارات ما باید الگوی  درست مصرف  کردن در جامعه  باشند  .

محرمی راد  بیان کرد: ما نباید  رفتار مصرف گرائی داشته باشیم  و امروز باید نسبت به رفتار خود در حوزه فرهنگ به دیگران جواب بدهیم و ما نیاز به تغییر رفتار و اصلاح ا ندیشه داریم .

وی تأکید نمود: برای حل مسئله، نمی توان واقعیت هارا انکار نمود و نگاه عمیق باید داشت ، با تغییر سبک زندگی به سلامتی ، امنیت و آرامش می رسیم.

محرمی راد افزود: چهار پایه ی انسان اوقات ، افکار ، احوال و رفتار است که اگر در انسان وجود داشته باشد به مدیریت مصرف  هم می رسد.

مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی  آب و فاضلاب کشور  با اشاره به  نقش بسیج در مدیریت مصرف آب خاطر نشان ساخت : هدف ما توانمند سازی معنوی بسیج و محرومیت زدائی است  .

 محرمی راد گفت :  نیاز امروز ،گفتگو است و باید یاد بگیریم در جامعه خوب صحبت کنیم و راه صعود  انساها زبان است و زبان را باید مدیریت و کنترل کرد تا دیگر مسائل را بتوان مدیریت نمود.

محرمی راد تأکید کر د: باید از تهدیدات و نداشته ها   و با  خلاقیت به خرج داد ن ،از  تهدیدات ،فرصت ساخت مانند گذشتگان که در بی آبی مدیریت آب داشتند. و باید از آنها درس بیاموزیم.

  در ادامه مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد:  امروزه تفکری درست است که دو خروجی داشته باشد یکی امید بیشتر  ویکی تلاش بیشتر  و اگر غیر از  این باشد به خود خیانت کرده ایم. و انسان خویشتن دار متقی است و بهره برداری می کند ولی بهره وری بیشتری دارد .

 گفتنی است گردهمائی بسیجیان ادارات استان یزد با موضوع  نقش بسیج در مدیریت مصرف آب  با حضور  محرمی راد مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی آب و فاضلاب  کشور،  مدیران ، فرماند هان و اعضای شورای پایگاه های بسیج اداری و مدیران عامل صنعت آب استان یزد در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه ای یزد  برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا