هم‌زمان با فرارسیدن فصل تابستان جلسه شورای انسجام‌بخشی مدیران صنعت آب و برق استان یزد با موضوع مدیریت تقاضا و مصرف آب و برق برگزار شد.

محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد و رئیس شورای هماهنگی  مدیران صنعت آب و برق (انسجام‌بخشی) استان با تشریح وضعیت تولید و مصرف انرژی الکتریکی در استان گفت: با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی مدیریت مصرف آب و برق در تابستان سال جاری با حساسیت بیشتری باید پیگیری شود و اجرایی شدن الزامات ابلاغی در بخشنامه‌های وزارت نیرو  برای مدیریت مصرف و ابلاغیه استاندار محترم ضروری است.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق یزد نیز با تشریح وضعیت نیروگاه‌های استان، میزان تولید نیروگاه‌های دولتی و غیردولتی از آمادگی واحدهای تولیدی برای مواجه با افزایش بار تابستان خبر داد و بر لزوم تامین سوخت پشتیبان نیروگاه‌ها تاکید کرد.

در ادامه جلسه آقای کوثری مسئول کارگروه آب و برق اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده برای  فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت تقاضا و مصرف آب از طریق همکاری و هماهنگی شورای حفاظت از منابع آب استان، کارگروه سازگاری با کم‌آبی و کارگروه تخصصی آب با هماهنگی و همکاری استانداری یزد تشریح کرد.

 همچنین در این جلسه مشکلات تامین آب روستاها با توجه به خشک‌سالی‌های پیاپی و کاهش بارندگی در استان و نحوه تامین آب شهرک‌های احداث‌شده در مجاورت روستاها مطرح و مقرر شد هماهنگی و پیگیری لازم با دستگاههای ذیربط صورت گیرد.

محمد رضا صحتی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان درخصوص برنامه های ابلاغی وزارت نیرو و تاکید استاندار محترم یزد برای مدیریت بهینه مصرف انرژی در تابستان بخصوص توسط دستگاههای دولتی گزارشی ارائه و از اقدامات و آمادگی های انجام شده در این شرکت برای تشکیل گروههای کاری کنترل و نظارت بر نحوه مصرف انرژی الکتریکی توسط دستگاههای دولتی در تابستان  و پیشنهاد ارائه شده به استانداری استان  برای جابجایی ساعات کار ادارات خبر داد.

اشتراک‌گذاری داده‌های مکانی و اطلاعات (GIS) بین شرکت‌های آب و برق استان و معرفی نمایندگان هریک از شرکت‌ها برای تهیه روش اجرایی از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا