معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها در الگوی حکمرانی خوب بیان کرد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت با اهتمام روابط عمومی ها در جامعه تحقق می یابد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، چهارمين نشست توجيهي و آموزشي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان يزد در روز پنج شنبه ٣١ خردادماه با عنوان ارتباطات رسانه اي در روابط عمومي با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار یزد، مديركل روابط عمومي استانداري، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ‌و مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان در سالن همايش هاي شركت آب منطقه اي برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در این مراسم گفت: برگزاری گردهمایی مدیران پس از انقلاب اسلامی در روابط عمومی استانداری یزد برنامه ای زیبا و ارزشمند بود و در بخش ها و نهادهای مختلف می توان نمونه چنین برنامه هایی را اجرا کرد.
«محمدعلي طالبي» ضمن ابراز امیدواری از برگزاری چنین برنامه هایی در استان، ‌ادامه داد: در حقیقت اینگونه برنامه ها تقویت سرمایه های اجتماعی را به همراه دارند زیرا سرمایه های ارزشمندی که حاصل سال ها کار و تجربه در بخش های مختلف هستند، کنار یکدیگر جمع می شوند و می توانند فارغ از گرایش های متفاوت برای تقویت فعالیت های یک مجموعه همفکری کنند.
طالبی افزود: تدوین راهبرد در حوزه روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های دولتی حائز اهمیت است اما اغلب اوقات ما خودمان را مشغول ساختارها کرده ایم و وجود ساختار و تقویت آن برای ما به اصل تبدیل شده است.
معاون ‌سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: پیگیری این موضوع که  ما چه راهبردی در حوزه روابط عمومی مخصوصا در دستگاه های دولتی داریم حائز اهمیت است زیرا با یک سری موضوعات مشترک  در جامعه روبرو هستیم و جزیره ای عمل کردن، مطلوب فایده برای انجام رسالت اصلی حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی نمی باشد.  
وي ‌بیان کرد: موضوع آب و مسائل بر آمده از آن امروز در استان مطرح است که این مسئله  مربوط به یک دستگاه اجرایی نیست و بحث کل جامعه می باشد که بخش های مختلف امنیتی، اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده و اطلاع رسانی نسبت به این امر نیز به تمام دستگاه ها بر می گردد.
طالبی افزود: بر این مبنا ساز و کارهای رسیدن به استراتژی های مشترک در جمع  اصحاب روابط عمومی استان از جمله هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی ها از طریق تشکیل اتاق فکر دنبال شود.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: یک نکته که می تواند به عنوان چارچوب فعالیت روابط عمومی ها مورد توجه قرار گیرد بحث الگوی حکمرانی خوب است و این موضوعی است که روابط عمومی ها به خوبی می توانند ساز و کار وظایف و مسئولیت های خود را در آن قالب پیش برند.
‌طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در الگوی حکمرانی خوب با شاخص های مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت روبرو هستیم که به طور مستقیم به وظایف و مسئولیت روابط عمومی بر می گردد و پایداری و تثبیت این الگو می تواند در بسیاری از بخش های جامعه به کمک ما بیاید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا